Arbetslös på heltid

Jaha, då var det min första dag som arbetslös här i mitt liv.
Känns både stressande och oerhört avslappnande.
Avslappnande på så sätt att jag har ett sommarjobb och ska se
om jag inte kan få några timvikariat av Anna i slutet av veckan.
Stressande med de faktum att jag för första gången i mitt liv står utan arbete.
Men jag bad ju om att bli uppsagd, annars hade jag bara varit arbetslös någon dag.

Men men, nu är läget som det är och arbetsförmedlingen i Malmö var super!
Aldrig varit maken till trevligare, roligare och mysigare personal!
När man mötte dem kunde man verkligen inte förstå dem som inte gillar ams.
Fast, jag vet ju att de troligen bara var min rena tur att jag kom till rätt arbetsförmedling.
Som jag förstått av de flesta så är dem annars ganska piss off, så att säga.

Morgonen började jag med att gå en liten promenad till triangeln där arbetsförmedlingen ligger.
Där efter tog jag bussen mot Rosengårds centrum och köpte plåster innan jag åkte hem igen.
Väl hemma har jag haft fullt upp. Jag har städat lite överallt (alla sakerna jag drog med från Kalmar),
putsat fönsterna och ska nu snart sätta mig och svara på lite mail från arbeten jag sökt, samt skriva
upp dem jag har sökt för att kunna redovisa dem för a-kassan om jag kommer bli i behov av den.

Hurvida min fönsterputsning gick bra eller ej kan dock diskuteras...
Jag är lite för kort, ha lite för korta armar och lite för höga och stora fönster.
De vanliga fönsterna på lägenheten gick super, men dem på altanen, jo tjena!
Ska be Andreas göra dem i helgen när vi har tid över, han borde nå bättre,
men fönsterna är ändå så dumt överlappade så det är skitsvårt att få dem rena.

Jaja, ny dag nya bekymmer, det få jag ta i helgen!
Nu ska jag rensa upp bland mailen och sedan sätta på te-vatten till Eas kommer hem.

/Zazzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback