Göra lite nytta

Idag ha varit min "göra lite nytta"-dag.
Jag har varit i Lund och pratat med hemsjukvården om arbete som jag fick :)
Ska jobba där i sommar och hoppas att Anna kunde fixa vik redan i maj till mig.
Dessutom har jag pratat med facket, företaget jag är anstäld under och ringt till
taxi-bolaget som lurade mig på pengar.

De två första verkar gå helt ok med, de skulle höra av sig i eftermiddag.
hur det däremot blir med taxiföretaget återstår att se. Jag ska åka till bibblan
och göra en kopia på kvittot, skriva upp allt som hände och få pengarna tillbaka.
Eller åtminstone få tillbaka de som de tog betalt för mycket, vilket är ca 100 kronor.
DEssutom körde han i 147km/h och hittade inte till busscentralen jag skulle till,
så jag tycker minsan att jag ska få hela summan tillbaka om de inte vill att jag snackar
med tidningarna om hur deras, ett av Malmös tre största taxi-bolag, chaufförer kör!

----

Uppdateringar om dagen

Facket var helt underbara och stöttade mig till 100%!
Jag fick igenom min uppsägning, med omedelbar verkan, som jag bad om pga. personliga skäl.
Så i mor'n ska jag till arbetsförmedlingen och anmäla mig som arbetssökande om det skulle
vara så att jag hinner få a-kassedagar innan mitt nya jobb drar igång. Hon som gav mig sommarvikariatet
tyckte att jag verkade så himla duktig så hon frågade om jag kunde tänka mig att arbeta som timvikarie
hos dem, om det fanns möjlighet, fram tills dess att min vikariat börjar i mitten av juni.
Och självklart ville jag de, så jag ha redan ringt och sagt att jag finns tillgänglig från i mor'n om de
vill ha mig och akn komma på introduktion redan i slutet av veckan om de ha tid för mig då.
Så till slut blev detta en ganska bra dag trots allt! Tack vare Eas, som hjälpte mig hitta nummer för
att få igenom min uppsägning, facket som stöttade mig och gav mig råd, Anna som gav mig jobb
och för att a-kassan och facket fixade så att de karrensdagar, som egentligen ska vara vid egen uppsägning,
försvann pågrund av de omständigheter som rådde.

Nu återstår bara morgondagens lilla runda till arbetsförmedlingen, samtal till Kalmar för att
få papper på att jag är a-kasseberättigad, ta kopia på mitt taxi-kvitto och skicka brev till dem
och så hoppas jag verkligen att mitt simkort för Telia som mamma skickade i söndags kommer!

Nej, nu är klockan snart 21:30. Ska städa undan lite kläder jag testat idag,
sedan vänta in Andreas för att dricka lite te eller oboy till nygräddade frallor med skinka :)

/Zazzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback