Julpysslat

Nu har jag och Eas hunnit julpyssla lite!
Det blev som sagt apelsiner med nejlikor och lackade sigill till julkorten.
Apelsinerna är nu upphängda i röda sidenband och det luktar så gott här inne.
Nu ska det bara införskaffas lite kronljus och kanske en mistel ;)

Pepparkaksbaket blev inställt i kväll. Dels fanns ingen tid för det och dels kom
vi på att vi inte hade några pepparkaksformar och jag vägrar att bara ha runda
kakor uttryckta med glas. Jag vill ha pepparkaksgubbar och grisar!
Så pepparkakorna får vänta tills senare i veckan eller rent av nästa helg.

I mor'n är det dags att arbeta igen.
Börjar tack och lov inte förrän 7.30, vilket är lagom med tanke på att jag varit
sjukskriven och därefter bara arbetat 2 dagar innan jag gick på semester.
Jag skrev ett litet sms till Belgin och kollade om ja kunde få skjuts från vårdis,
men som den snälla människ han är så får jag skjuts från ICA i mor'n.

Tänkte först ha en lugn hemmakväll för mig själv i mor'n,
men jag har tänkt om och tror att det bara blir en snabb vända hem efter jobbet
för att lämna lite saker och sedan hämta lite att pyssla med innan jag drar till Eas studio.
Det är ju faktiskt inte så himla roligt att gå hemma ensam jämt nu vid hans deadline!
Tror förresten att jag ska göra lite milkshake/smootie till Eas i mor'n :)

/Sara Zazzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback