Måndag igen

Nu var denna helgen över..


Andreas plånbok hittades och vi slapp lägga ut pengar på nytt ID.
Och i och med det slapp vi krångel när vi skulle rösta :)
Röstningen gick snabbt, men tyvärr gick det inte som vi ville :/

Lördagen gick alltså till att rösta och handla käk samt titta på fotboll.
Under gårdagen, söndagen, satt jag mest med mina KBT-böcker och kollade
in de kurserna på högskolan som jag ska plugga vid sidan av mitt arbete.
Det är inte direkt lätt att prioritera, när jag egentligen vill gå varenda en!
Vi kollade på valvakan och så tog vi en liten lässtund innan vi somnade.
Jag tycker faktiskt vi blivit riktigt duktiga med att läsa den senaste tiden.
Eller, att jag läser är ju inte SÅ otroligt, det är bara kul att jag har ro att göra det,
men att andreas ha tagit en bok i sina händer är ju lite skoj!

Nu har jag precis ringt för att kolla upp möjligheten att skriva under mitt nya
löneavtal under onsdagen när jag ändå är ute i Oxie för att få min deligering.
Mina papper var inte klara ännu, men lönesättaren lovade att hon skulle göra
allt hon kunde för att ha dem klara på onsdag så de bara är att skriva under.

När jag har läst ut de sista sidorna i boken jag har hemma om KBT ska jag åka
till stadsbiblioteket och lämna den och ett par andra samtidigt som jag passar på
att låna en dator och skriva ut en bilaga som ska skickas till a-kassan så jag får
ut mina pengar för april, maj och sedan även juni, även om det blir retroaktivt.

Så, det är väl bara att sätta igång nu förmoda jag, så jag hinner diska och
allt annat som man aldrig kommer ifrån här hemma. :P

Och angående en kommentar, vet inte från vem det var, om ifall Andreas inte
själv kan fixa blockeringar av kort mm. Jo, men jag går hemma och har inget att
göra alla dagarna och han sitter och arbetar heltid och övertid, då kan jag göra det :)

/Zazzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback