Lite mysig musik

Min man sitter fortfarande och fixar lite på datorn så jag tog tillfället
i akt att lyssna på lite musik genom Sportify i min playlist med favoriter.
Det är verkligen konstigt hur många av låtarna är precis lika bra när jag
lyssnar på dem för 14e gången för dagen eller 1000e gången i mitt liv.

Jag tycker det är fascinerande vilka minnen och känslor som kommer upp
när man hör vissa låtar. Lite exempel på låtar:
I'm Yours med Jason Mraz - min man
Apologize och The Way I Are med Timbaland - en av mina bästa arbetskolegor
Stripped med Shiny Toy Guns - en jobbig dag efter bråk med en nära vän.
All This Things I Hate med Bullet For My Valentine - får mig att tänka på en av de sjukaste människor jag mött och dennes bemötande mot allt och alla.
Ayo Technology med Milow - den enda låt jag verkligen dansar till (kanske inte 100% positivt)
Losing You (akustiska) med Dead by April - ett av de ögonblick jag känt mig mest älskad
Misery Buisness med Paramore - min självförtroendelåt
Samtliga Gyllenetider-låtar utom När alla vännerna gått hem - enbart irriterande
LoveGame och Just Dance med Lady Gaga - favorit partylåtarna även om jag INTE diggar henne för 5 öre


Ja, det var en liten redovisning haha
Nu ska jag busa med katten och bädda rent sängen.

/Zázzi



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback