Kalmar weekend

Jobbade på fredagsmorgonen och drog sedan hem för att plocka ihop
resväskan, skriva ihop ett uppsägningsavtal av lägenheten och locka
William till att kissa innan han skulle in i buren så vi kunde dra iväg med
alla dessa allt för många väskor, burar och paket som skulle med på bussen.

Efter att lyckats komma till centralen helskinnad så satte jag mig och väntade
på Gabriella som skulle komma med Lottas kisse Selene.
Efter en liten stund kom den lilla fisen som nog var den minsta kisse jag sett på länge.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Efter en 3 timmars tågresa så var det dags att åka sista biten
hem med skjuts från Lotta som inte kunde vänta att se sin lilla kisse.
Ytterligare en stund senare var vi hemma hos mamma och pappa där
Fia också var eftersom Jesper var på krogen och hon inte var sugen att
snacka USB-kablar och annat som inte är värt att lägga på minnet.


Eftersom vi var väldigt trötta av resan och en sömnlös vecka så var det
väldigt skönt att lägga sig och snarka loss ordentligt med de små katterna
lekandes utanför rummet.


Lördagen tillbringades med att åka runt på kalas.
Först till syster som serverade våfflor och några jättegoda sötsliskiga kakor.
Lagom illamående av att smällt i mig för mycket och för fort låg jag en stund
och päste i soffan medan de andra satt och planerade vilken shot de skulle ha.
Efter att de fått i sig en liten shot och vi planerat hur vi skulle komma till nästa
ställe tog vi på oss kläderna och vandrade ut till bilen och for iväg.


Klockan fyra var vi hos miche för att fira hans 50-årsfest med släkten.
Gramps, kusiner och lite pysslingar var på plats och det serverades smörgåstårta
och glasstårta samt salta pinnar a la plockepinn och godis samt en hel del alkohol.


Klockan 23:30 var vi hemma och åter igen så somnade vi ganska bums efter
att lagt ner huvudet på kudden och jag vet inte om jag hann sluta ögonen.


Idag på morgonen så fixade vi lite med saker till Eas terrängbyggande och
började pyssla på mammas födelsedagspuzzel innan det var dags att plocka
ihop väskorna och göra oss redo för att åka hem till Malmö.


William gnällde i bilen och första 10 minuterna på tåget och undrade vart hans
syster hade tagit vägen, men blev sedan lign och somnade tillsammans med mig.
Nu när han är hemma är han lugn igen och sover mest hela tiden.


Nu ska jag ta och dra mig härifrån och försöka mig på lite trolleri innan det
är dags att sova. I mor'n ska jag till hjärtläkaren så måste vara pigg då!
Dessutom har vi bestämt oss för att behålla fiskarna, så måste köpa lite
silicon med så att vi i morgon kväll kan fixa med akvariet.

 

 

/Zázzi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback