Pollenchock och vårfint

Dagen började med att jag vaknade med världens pollenchock.
Fick bli en snabb frukost med rinnande näsa och ögon innan det bar
av in mot stan för att köpa lite medicin för min pollenallergi och sedan drog
vi vidare mot trianggeln för att köpa en sålåda på C.O. som inte blev gjort igår.

När vi ändå var i trakten så gick vi vidare för att köpa lite saker till Eas
modellbyggande, men fick en gratis flaska för den han hade köpt var deffekt.
Eftersom Ultimat cake var stängt så drog vi istället vidare mot Panduro och
Matton för att hitta lite småsaker innan vi tog bussen hemåt.

Men, vi var inte färdiga där, utan gick förbi blomsteraffären och köpte två små
blommor och en fjädervippa som jag tänkte ha till en blomsterdekoration, men
istället har William tagit beslag på den och jag gissar att han kommer ta den igen.

Kvällen tillägnades till att så våra små försök till paprikor, tomater, citron och melon.
Passade även på att plantera om alla blommorna och göra dem vårfina.
Gjorde även ett försök att få ner de flytande växterna i akvariet, dock utan resultat.
Det hela slutade med att William satt och jagade sin favorit/hat fisk - Gulingen.

Nu är det tv-tittande och kurande mot min allergi som gäller så jag kan få en chans
att sova i natt utan att vakna tjugoelva gånger av att jag inte kan andas.
Hoppas på fint väder i mor'n eller regn! Fint väder för att jag älskar sol, men regn
för det innebär att all pollen åker ner i marken och jag slipper ha det flygande i luften.

Nu ska det bli lite saft och medicin och titta på Mercury Rising!


/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback