Utkast: April 17, 2011

Ligger nu med min rinnande näsa och kollar upp bagagevikter
och dylikt inför Skellefteåresan. Eftersom jag inte är något stort fan
av flyg och gärna dra mig från att behöva sätta min fot på ett sådant
så blir jag helt förvirrad av alla tider som jag ska pussla ihop med
tåg, buss, expresståg och allt vad det är.

På vägen till Skellefteå är det ingen fara. Då är det tåg till Stockholm
och sedan en snabb liten paus där det är tänkt att jag ska träffa Tina
och Jossan för någon form av speedfika innan jag åker vidare mot
Arlanda och har nästan 2 timmar där på plats innan flyget lyfter.
Så vägen dit kan jag vara helt lugn med, men hemresan stressar mig mer.
Jag har flybiljetten som säger att vi ska vara på Arlanda kl 14:00
och kl 15.20 går tåget till Malmö och jag blir så förvirrad av hur jag ska
komma till centralen från Arlanda i tid utan att det blir maratonlopp av det.

Men jag tror jag kommit på en liten plan för att bli lugn och sansad och inte
behöva tänka på bagage mm som kan komma ivägen för min tidplanering.
Ska ha med mig en del saker upp till Lillen, men eftersom jag ska lämna
en del saker så tänker jag att jag åker med incheckat bagage till henne,
men bara med handbagage hem. Alltså kan jag bara kliva ut från planet
och åka raka vägen mot centralen med första bästa och sedan vidare mot Malmö.

Men, men, nog om mina flygfunderingar!
Några som nog har lite mer resfeber än mig är faster Mia med man och barn
som kommer ner hit till Malmöi morgon eftermiddag som en mellanlandning
inför sin resa vidare till Thailand i två veckor. Så få se hur spända dem är i
morgon när de kommer hem hit till vårt lilla flyttkartongsslott.

Har iaf förberett med att bädda och ta fram allt för dem, så vi slipper stå och göra
det i morgon, för det tror jag varken dem, jag eller Eas kommer att ha energi till.
Nu ska jag krypa intill Eas och tycka synd om mig själv tills jag somnar :)

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback