En snabbvisit innan Thailand

Då var det tyst i lägenheten och William har lagt sig och sovit i min väska.
I går kom familjen Sund till Malmö för en liten snabbvisit och övernattning.
Gårdagen tillbringades hemma med att packa upp och fixa innan det blev
en sväng till Folkets park så att kusinerna fick leka av sig och sedan möta
upp Eas, som kom från jobbet, för att köpa lite mat och ta med hem.

Väl hemma så satte vi oss och åt en stund innan det smög sig ut mot
vardagsrummet för att slappa framför tv:n och prata lite om Eas akuta
tandläkarbesök under dagen, advokater och ventelation (pga den 45C värmen).
Med ett nytt nyhetsupplägg på 4an, som jag för övrigt inte gillade,
avslutades kvällen och vi drog oss in mot sängen för att sova en stund.

Vaknade i morse strax innan Eas väckarklocka skulle ringt, klockan sju,
och klev upp för att plocka ut Alexander från sovrummet så han inte skulle
väcka Emelie. Men det visade sig vara kört då Mia fått gå in och lägga sig där
och alla redan var vakna. Så istället blev det en tidig frukost.

Omkring klockan elva gick vi ut mot bussen och sedan for vi till centralen
för att ordna biljetter och liknande till Kastrup. När de satt på tåget vinkade jag
av dem och sedan drog jag mig hemåt för att prata en stund med mamma i
telefon och sedan fixa lite tvättid och liknande medan William gick runt och
undrade vart alla tog vägen som busade med honom, innan han insåg att ingen
ville busa och jagas och han uttråkad la sig intill mig och somnade.

Nu så är nog Sund och äter på Kastrup och inväntar flyget som ska avgå om
ca 2 timmar. Tror de har en smula resfeber nu också faktiskt ^^

Resten av dagen ska jag försöka tillbringa ute så mycket det går!
Nu blir det lite läxläsning och fylla i nattschemat för sommaren.

/Zázzi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback