Kärringar ska inte vara ute på natten!

Precis kommit hem från The Ark's sista spelning i Malmö.
Stannade inte hela konserten eftersom jag, trots att jag stod nästan
längst fram tillsammans med ett gäng galna fans hela tiden fick någon
sur kärring eller tråkmåns som drog tag i en och glodde surt när man
diggade med till musiken.

Jag är ingen The Ark fanatiker! Men jag hade sett fram emot att lyssna
till dem, få sjunga med och ha trevligt. Men istället är det sura kärringar
och par som ska "myslyssna" längst fram i publiken som blir sura för att
någon knuffas, sjunger dem i öronen eller dansar.

Om man är så gammal att man inte klarar av det så kan man ju stå längre bak.
Men, nej, då ser dem inte! Men då kankse du ska köpa en live DVD?!?
De första 10 meterna från scenen är det tryck och där är inte så lämpligt att stå
om man bara vill lyssna och se på ett band. Låt de riktiga fansen komma längst
fram och låt alla andra som vill ryckas med och ha trevligt stå någonstans intill dem,
men bli fan inte sura och dra ner en hel konsert för att "ni inte kan se" eller
"någon trampar på din tygkasse du ställt nedanför dig", Då kan du gå hem och sova!
För alla ni gullegrisa som blev sura och i ännu större utsträckning kärringar som
gnällde och gubbar som drog tag i alla som var där för att dansa och ha kul - ni kan gå hem!
Det är inte er konsert! DEn är inte till för PRO eller för att vi ska kolla efter era små
liktonade fötter, så vi inte trampar på dem. De är fest och vi vill ha kul!
Nästa gång drar i er och hoppas sabba upplevelsen lika mycket som ni gjorde för mig!


/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback