Inget blir som man tänkt sig

I morse gick jag upp med en tanke att arbeta 7-16 och sedan
dra ett varmt täcke över mig när jag kom hem och bara mysa.
Men inget blir som man tänkt sig och det hela blev väldigt annorlunda.

Morgonen som jag hade hoppats skulle bli lugn och harmonisk inledde
jag med att skriva en irriterad lapp på en granne som inte har vett att
hålla tyst utan gapar och skriker, hoppar och leker fram till kl 3 på morgonen.
Därav mitt morgonhumör denna dag, som annars bruka vara på topp!

Sedan satte jag mig på bussen, åkte mina 17 minuter mot jobb och
funderade på allt och ingenting till bruset av bussens motor.
Väl farmme jobbade jag på tills Annica började och vi fixade och donade.
Omkring lunchen började Annica må ganska dåligt och började fundera på
om hon klarade av resten av dagen, så jag ringde och förvarnade Eas om att
jag kanske skulle stanna kvar och jobba, vilket jag också gjorde till 19:15.

Efter ett par ej inplanerade timmar i mitt schema kom jag hem till Eas som
förberedde maten, kroketter, bearnesesås och kycklingfileer, MUMS!
Nu ska jag sätta mig till rätta i soffan och tänka ut något mysigt till Eas i morgon
på alla hjärtans dag och försöka hinna ifatt lite av det som var tänkt idag.

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback