Hemma igen

Då var jag hemma igen efter en liten snabb visit i Nyköping för att
träffa Mirela och det fanns ju även tid att klämma in en snabb träff
med Karla över en pizza, cola och en hel del skitsnack.

Idag stack Mirela och jag, som tänkt, in till stan.
Vi började med att smita till en resturang och käka massa gott innan
vi gick runt något varv på stanoch sedan till en frisör för drop in, fick
gå en sväng på stan under tiden vi väntade och passade bland annat på
att köpa lite dricka och vindruvor innan vi smet tillbaka för att vänta.
Omkring 15.50 fick vi sätta oss i stolarna och 16:18 var vi klara, något
stressade eftersom jag sagt till att vi MÅSTE vara klara senast 16:10..
Men, på några minuter hann vi betala, springa till bilen, köra till tågstationen
och fixa mina saker och springa till tåget som kom in lagom 2 minuter efter
jag hade kommit upp vid spåret och lyckats hitta min biljett.
Så, en något stressig avslutning på denna snabbvisit.

På tåget var det ganska okej tills dess att jag mellan Norrköping och Alvesta
satt intill en mamma och hennes bortskämda jävla snorunge till barn.
Han skrek för ALLT, han gav henne order om att köpa saker och sedan började
han hoppa på sätet och liknande och allt hon gjorde var att skratta åt sin "lilla skatt".
Och så undrar folk helt seriöst varför man på Fritidsresor mfl skaffat barnfria hotell?!
Jag älskar verkligen barn, men det är oansvarliga föräldrar som inte kan uppfostra
som är mitt problem när man sitter och försöker koppla av på ett tåg.

Från Alvesta till Malmö kom det en pappa med två barn och jag tänkte bara - bajs!
Men, ungarna betedde sig inte som små parasiter, de lät inom ramen av vad barn
och inte en ambulansutryckning kan låta och kunde prata trevligt mot sin pappa.
Vet inte, men det verkas som att var varannan förälder tror det är barnmisshandel
att ställa lite krav på sina barn eller be en unge på 4-5 år att respektera sin omgivning.

Nu är jag iaf hemma med en katt som galer och nu blivit utkastad ur rummet och
Eas som är lugn och fin, så nu kan jag landa efter dagens resa och bara sova gott.
Eller, få ju se hur bra jag kan sova när alla funderingar på lån mm snurrar ;)

Tack för denna gången Mirela, du får komma ner hit så vi kan åka över och
gå på Ströget i sommar och det gäller Karla med om du svänger förbi.

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback