Traumatisaurius

Idag har varit en väldigt lång dag.
Upp tidigt på morgonen, även om jag hann ligga och dra mig och
kramas en stund innan första snoozeningen, för att dra iväg till jobbet.
Sedan jobba i ett par timmar, handla lite på hemvägen och sedan ta
bussen hem där maten var redo. Kotletter med pommes och sås!
Sedan hann jag lagom lägga mig ner och pusta ut innan jag var tvungen
att ta mig tillbaka till jobbet för att arbeta den andra delen av passet.

Efter jobbet fick jag skjuts av familjen Nilsson och blev under turen totallurad.
Annicas man, Stefan, säger att de nya akuten ska rivas eftersom det hade
börjat byggas utan bygglov och nu får det inte stå kvar där.
Trött och trög som jag är så brusar jag upp direkt och börja klaga på
"socitetskärringar som inte har annat att göra än klaga" och "hur fan
tänkte dem att de skulle göra med akuten då, det är ju inget museum
som ingen ändå bryr sig om, en akut måste ju finnas!" Stefan förklara
att de ska gå tillbaka till den gamla akuten och renovera där. Jag skakar
på huvudet och blir trött på alla jäklans fasoner när jag hör hur han börjar
skratta och det tar ett tag tills jag fattar att jag blivit totallurad.

Då förklarar Annica att såhär har hon det alltid, varpå jag förklarar att
hon faktiskt gör likadant själv på jobb mm, då får jag veta det
-Annica är traumatiserad och inte bara det utan så grovt traumatiserad
av dåliga påhitt och skämt att hon utvecklats till en traumatisaurius.
Jag vet inte riktigt vad detta egentligen innebär, men tror det är någon
form av ny pokemon egentligen - mot oändligheten och vidare! ;)

Men nu är jag slutligen hemma och denna långa lördag börjar äntligen för mig.
Nu ska det bli myskväll, titta på How I Met Your Mother och sedan sova gott.

I morgon är det tänkt att vi ska gå iväg och träna en sväng innan
jag ska jobba och Eas ska hem och fortsätta med sitt terrängarbete.
Hur det blir med det återstår dock att se eftersom min kropp skriker efter
en liten sovmorgon på en timme eller så och klockan dessutom ska skruvas
fram vilket leder till att jag i morgon kommer gå back 2 timmar och en träning
kanske inte får rum isf under dygnets 24 timmar när man ska jobba också.

Aja, nu blir det myskväll

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback