Bara på't igen!

Lagom efter att man hunnit landa efter Skellefteå och sedan jobbade
så hann jag ta några djupa andetag innan det var dags för nästa resa.
Nu i helgen bar det av mot Örebro för att fira svärfar som fyller 55 år.

Tågresan under fredagen bjöd på överraskningar.
Dels så var SJ 20 minuter för tidiga i Göteborg, men det kompenserade
de med att sedan istället vara 30 minuter försenade vidare mot Örebro.
Så omkring kl 23:45 var vi slutligen framme och kunde krypa i säng.

Under lördagen följde vi med till polishuset innan vi lånade bilen och åkte
ut till Mariebergs galleria och IKEA innan vi for hem, duschade, la oss i solen
och inväntade folket som skulle komma för att fira oss, lite i efterskott, och
svärfar som egentligen fyller år idag. Gott och grillat blev det till att äta och
sedan satt jag och Eas och pusslade med Elsa mer eller mindre hela tiden.

idag har vi hunnit med en sväng ut till Sandras och Daniels blivande hus
och kollat på tomten och liknande innan vi åkte hem och vi, Sandra och jag,
satte oss i solen innan det var dags att äta, packa ihop och åka hemåt.
Så nu sitter vi på X2000 på väg hemåt i vår lilla egna kupe.
Tyvärr så mår man ju ganska illa ibland på X2000 och detta är en sådan
dag tydligen. Detta trots att vi åker i rätt riktning.

Nej, nu ska jag avrunda för stunden innan jag får nackspärr av den
kalla AC de har och kräks av tåget. Gnäll, gnäll, gnäll..

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback