Öppenvården?

Idag har varit en dag med hålligång!
Fullt ös sedan ca kl 5:45 i morse och fortfarande uppe i varv.
Men dagen har, trots sina små motsträvigheter flytit på bra.
Och nu i kväll har Sofi och jag verkligen skrattat röven av oss.
Det är inte alltid lätt att arbeta när man efter jobbet får fortsätta som
garderobsrensare a la samhällstjänst, skällandes och kissandes på golvet?
Som om det inte vore nos så ringer man ju upp människan och fortsätter
tramsa under kvällen under tiden man går från jobbet eftersom man väntat
så länge på bussen att man börja fundera på om tidtabellen bara syftar på
någon myt om att någonting faktiskt ska hända dessa klockslag..

Så vandrandes längst med gatorna i väntan på bussen går jag runt, med en
telefon mot örat och ylar, morrar och skäller. Sofi och jag får ju bara vara
glada om vi bara får öppen psykvård och inte får tillbringa natten i cell. Haha!
Nu återstår bara att se när hon dansar i buren med massa kisstidningar under sig! :D

Nu är jag iaf hemma och ska läsa mina tidningar som jag inte hunnit gå igenom
samt inväntar att Eas ska komma hem från sin turnering han håller på med.
Snart dags att sova så jag orkar upp i mor'n och arbeta vidare.

/Zazzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback