Ojojoj, tiden går!

Nu sitter jag i sängen och halvsover här framför datorn.
Skulle jobbat kväll, men bytte lite hastigt över till morgonpass och det var väl
tur eftersom jag haft huvudvärk och kännt mig helt dåsig hela eftermiddagen.

Har senaste tiden fått en massa gjort och nu i helgen så kommer vi bli FÄRDIGA!
Vi har rensat garderober, målat köksbord, fixat med cyklarna, storhandlat,
jag har gjort julkort, börjat handla på julklapparna mm.
Dessutom har jag jobbat extra en hel del, så tiden har gått undan!

Men nu känns det som att jag kommer hinna blogga och lägga upp lite
bilder och dylikt trots att jag de närmaste veckorna jobbar 6/7 dagar (har semester -5/7)
Nu har bara de få lediga stunderna gått till att försöka slappna av och det har
jag gjort med att spelat Fable II och Allods. Dock fattar jag inte allt, så får göra
små uppdrag tills Eas spelar med mig någon kväll :)

Eas kommer förresten hem med en massa små "trofféer" nu som ska upp i
glasmontern efter att deras spel Assassin's Cree Revelations släpptes igår.
Så nu är de nog nöjda med sitt jobb och samtidigt har Eas fått ett delgivningsbrev
med rättegångsförhandlingens avgörande, så nu kan vi släppa den processen med.



Super skönt när allt bit för bit faller på plats!
Så nu ska vi bara börja förbereda för julen och kolla så att lampor och liknande funkar.
För en massa julprylar vill jag inte veta av, och inte massa gardinbyten heller!
Ska jag byta gardiner någonstans så är det i köket, resten få vara :)

Någon lugn och ro blir det dock inte. Fortfarande småsaker att göra varje dag
och som den perfektionist jag är så ska allt göras ordentligt för att sedan
slippa bry mig om det mer än vid vår/hösten då jag kör storstädning.
Dessutom så är det både julbord med jobbet och med Eas jobb som bjuder respektive,
mormor som fyller 80 år, julpysslandet som jag ska göra med pepparkakshus mm...
Så det kommer finnas att göra, men det kommer vara roligare saker, helt klart!


Men nu ska jag ta och läsa igenom posten och börja med maten..


/Zázzi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback