Renovering påbörjas

På onsdagen den 1 augusti kom mamma och pappa...
Då blev det till att äta lite innan det var dags att ta bilen och köra till Beijers.
Väl där var det bara till att plocka ihop allt som behövdes och sedan köra hem
och lasta av det för att hinna lämna släpet innan mamma och jag for till IKEA
för att köpa en täcksida till köket och ljusrampslister.

Efter ca 2 timmars hämtande av material var vi hemma och lastade ur den något
välpackiterade bilen och kunde konstatera att vi gjorde rätt i att lämna släpet innan
vi for bort till IKEA eftersom det drog ut på tiden på köksavdelningen.

Resten av kvällen så slog pappa upp reglar och trollade bort dörren mellan
gästrummet och köket medan mamma sprang runt och hjälpte till lite överallt
och jag och Eas försökte få ordning på köksbänken som skulle slipas och behandlas.


På torsdagen den 2 augusti var det läkarbesök...
Skulle ta punktionsprover på knölen och mamma fick följa med så jag inte skulle
gå upp i atomer eftersom jag var så nervös för nålarna. Men allt gick bra och läkaren
jag träffade var väldigt saklig och bra på att berätta om alla knölar som finns i brösten
och vad det kunde vara för någon form av knöl jag hade.

Något lugnare med besked om att detta troligen var något helt ofarligt drog mamma och
jag oss in till stan och väntade i 10 minuter på att ClasOhlson skulle öppna så vi kunde
köpa en lampskärm (den andra gick tack och lov sönder när saker skulle bäras ut), lite
sandpapper, sopsäckar och sprayfärg till Eas hylla som han skulle bygga.

Väl hemma så var det dags att skära bort siliconränder från köksbänken och
sedan behandla hela bänken med köksbänksolja innan det lilla projektet kunde avslutas.
Pappa fortsatte med att få upp väggar, lösa problem med olika golvhöjder och trösklar.
De hade med sig sin superdammsugare så mamma och jag tog en runda med den och
gjorde både möbler, golv och mattan rena och fina medan Eas gick och målade hyllan.

Efter att ha jobbat ett par timmar så tog mamma, pappa och jag och gick in mot stan.
En liten promenad ner längst med Lugna gatan ner till Italienska glasskiosken och tog
oss ett par kulor glass innan vi fortsatte ner till Lilla torg.
På Lilla torg satte vi oss och tog en Mojito, öl och vitlöksbröd och satt och pratade och
tittade på folk då helt plötsligt min gamla gitarrlärare, Ove, från Kalmar dyker upp.
Pratar lite snabbt innan dem drar vidare och vi fortsätter äta innan det är dags att
gå hemmåt.



På fredagen den 3e augusti stack mamma och pappa till Christiania
Eas och jag försökte få upp hyllan på täckväggen, utan resultat och passade på
att gå ner med lite sopor och annat till hobbyrummet. Silikonet var inte bra borttaget
så vi fick fortsätta at försöka få bort det och plocka bort sakerna på bänken så att
pappa kunde sätta upp ljusrampslisten utan att ha massa saker ivägen.
När mamma och pappa kom tillbaka till Sverige så mötte jag upp dem vid centralen
och så åkte vi ut till ästra hamnen och gick förbi Stapelbäddsparken, scaniabadet
och längst med daniaparken och Sundspromenaden bort till Kockum fritid och tog
sedan bussen hem. Sedan blev det lite ostbådar och film innan vi la oss relativt tidigt.

Lördagen den 4e augusti var det loppisrunda på schemat
Vi åkte runt till lite olika loppis och second hand innan det blev en snabb sväng till
ClasOhlson och sedan till Maxi för att inhandla lite mat - rostbiff och potatissallad.
Pappa fixade golvlisterna och Eas gjorde klart "kattfönstret" medan mamma och jag
mest gick och städade och plockade undan.
Resten av kvällen tog vi det mest lugnt och tittade på lite film.

Söndagenden 5e augusti åkte mamma och pappa vidare till ett B&B.
Morgonen gick till att plocka ihop alla sakerna och försöka få ordning på alla
datorer och annat som inte bara skulle följa med dem hem, utan även få plats i bilen!
Efter att organiserat om lite så gick till slut allting in och det gick att stänga dörrarna.
Pappa skulle in och kolla på lite skivor så vi väntade in att Skivesset nedanför skulle öppna
innan vi bar ut de sista sakerna och de fort vidare till Ystad och lite andra ställen.
Eas och jag gick och plockade ihop lite, rev ner lite av tapeterna och laddade upp inför nästa vecka.

/Zázzi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback