Jävla tand!

Jaha, då var det 7 evigheter sedan man skrev senast.
Har varit fullt ös som vanligt och jag har inte mer än hunnit andas.
Har fixat massa småsaker som så länge legat och väntat på att göras.

Bland annat så har jag gjort i ordning balkongen så att den nu är redo för sommaren.
Alla saker för att kunna fixa gardinen i vardagsrummet finns äntligen på plats och så
fort Eas och jag satt upp tätningslisten på balkongdörren så ska även gardinen på plats.
De förbaskade gångjärnen till köksdörren gick inte att ta bort och eftersom vi har hängt
av dörren, men inte vill byta dörrkarm så fick det bli till att måla gångjärnen vita.
Alla lister mellan alla glas i fönsterna mot vardagsrummet är nu bytta.
Det var ett jäkla pillande och trixande, men nu behövs det aldrig mer göras så länge
vi kommer att bo här! Och troligen dämpas ljudet från vägen lite också, som en bonus.
Sedan har jag rensat barskåp mm och dammat vitrinskåp - usch vilken tid det tog!
Eas och jag har planterat om alla blommor såväl innomhus som utomhus.
Det är dock två stycken blomkukor som måste inhandlas då de stackars blommorna
är väldigt trångbodda.Problemet är bara att hitta så stora blomkrukor.
Sofi har varit på besök i Malmö och det blev lite fika och shopping.
Farmor och farfar kom förbi på sig väg till Österrike och så var Eas och jag iväg
på en cykeltur och hans sköt lite på skyttet och jag letade söta små kaniner.
Har även gjort massa pajer, fickgratänger mm som jag fryst in och säkert en massa
annat smått och gott som jag inte kommer på nu, men fullt upp har det varit!
 
När stormen äntligen hade lagt sig lite så kommer min jävla tand och börjar krångla.
Jag har innan någon gång fått lite ilning i den, men nu kan jag inte äta, dricka eller ens
andas utan att tandfan inte bara isar, utan gör så ont att jag vill börja gråta.
Den ömmar konstant och jag tycker inte jag gör annat än försiktigt baddar den med fluor
och äter värktabletter, men det hjälper bara korta stunder, sedan börjar det värka igen.

Den enda fördelen med att jag sitter här hemma och tycker synd om mig själv
(Eas är inte ens hemma och kan höra min klagan) är att jag tagit mig egentid.
Jag har försökt att slappna av och lyssnat på musik och sovit lite till och från,
jag har lagt ansiktsmask, haft fotbad och tagit en lång och skön dusch.
Har inte direkt orkat göra något vettigt, så det blev bara att tömma diskmaskinen
innan jag återgick till sängen och somnade mellan sidorna på boken jag försöker att läsa.

 

En bild på min lilla envisa tandjävel. Bilden är tagen när den INTE var jävlig dock.


Lite blommor fråm balkongen
 
En sväng på cykeln till skyttet hann vi med. Eas sköt och jag letade kaniner
 
Sofi var i stan och vi tog en sväng på stan och lite fika i solen, GÖTT!
 
/Zazzi
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback