På tåget till Ingrid

Nu sitter jag på tåget upp mot Stockholm, hem till Ingrid.
Riktigt mysigt att titta ut i skymningljusa och vintriga landskap!
Är snart i Lammhult och faktum är att det är snö på marken och
sådär gnistrande fin rimfrost på alla träden - som ett sago land!

Har precis ätit klart min frukost som serverades på platsen och
sitter nu och njuter på tyst avdelning i en egen kupé i 1a klass.
Jag uppskattar verkligen att få sitta för mig själv, större säte,
frukost serverad på platsen, fri tillgång till frukt och dricka för de
ynka 20 kronor extra jag fick lägga till för att resa 1a klass denna resan.

Dock kan jag inte fatta att det alltid är så jäkla kallt på tåg!
Jag tycker att jag tar på mig mer och mer för varje gång som jag åker
och likt förbannat fryser jag alltid!
Nu sitter jag med två tröjor, kappan över magen och benen, halsduken
på mig och funderar på att ta en kopp te igen bara för att tina.
min näsa är nämnligen iskall och illröd!

Nej, nu ropar de jävlarna ut att tåget är försenat med ca 10 minuter.
Kul! Hoppas att de hinner köra in minuterna så att jag hinner med mitt tåg.
De ropar väl troligen ut snart hur det blir med ersättningsbussar mm.

Nu ska jag nog kolla lite på min mail och se efter ett nytt, bättre jobb :)
Men man kastar ju inte sin fasta 100% i sjön heller så jag måste hitta nytt först.

/Sara Zázzi



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback