Akuten, stress och en sjuhelvetes god middag

Förra veckan var lite körig.

Skulle ha jobbat under torsdagen, men kunde inte ta mig ur sängen.
Ringde och bestämde en ny tid för intro av det tredje och sista distriktet
innan jag vände mig om och somnade om, helt slut som jag var.

Hela torsdagen flöt ändå på ganska så bra tills framåt midnatt.
Jag hade haft ett tryck över bröstet i 3 dagar och inte varit speciellt oroad av det,
men när jag fick strålningskänslor av smärta i bröstet som spred sig och började
känna domningar och krypningar i armen fick jag nog och ambulans fick komma
och hämta mig i lägenheten för att komma till Malmös universitetssjukhus.
Väl där konstaterades att jag hade en puls på 224 och et blodtryck som var högt.
EKG och blodproverna visade dock ingenting och slutligen fick jag en diagnos: stressat hjärta.
Så deyt hela var troligen bara stress och oro över att jag inte hade jobb och liknande.


Andreas jobbade in lite tid så han kom hem lite tidigare på fredagen och så hade vi en
mysig och lugn kväll framför tv:n innan vi, både dötrötta, kravlade oss till sängen.

Hela helgen har vi bara tagit det lugnt, förutom att vi var och storhandlade för 2000kr
och planerat lite för hur vi ska plantera om alla växterna i lägenheten nu i dagarna.
Råkar nämnligen vara så att Andreas är grym på matlagning och köpte hem lite färsta
kryddplantor som skulle behöva planteras om inom kort och våra andra blommor skulle
nog bli ganska glada om de skulle kunna få lite jord att vila sina rötter i.

Så hela denna lite jobbiga vecka avslutade Andreas och jag med massa god mat.
Det blev tacospaj till middag och sedan päron med after eight i ugnen tillsammans med
maränger, vaniljglass, persikor och Eas hemmagjorda chokladsås och så blndade
Andreas till en longdrink var till oss. Mojito, med riktiga myntblad, och lime i, mums!

Så det har varit en konsig vecka med mycket upp och ner..
Men nu mår jag i vilket fall som helst bra, toppen till och med!
Så nu ska jag hoppa in i duschen innan Andreas sticker in nosen genom dörren.

P.S.
Jag har eventuellt fått ett jobb i Malmö i höst som jag ska byta till från det i Lund,
eller bara jobbar där som timvikarier medan jag pluggar, vi får se hur det går på
onsdag förmiddag när jag ska på anställningsintervju!
D.S.

/Zazzi


Kommentarer
Postat av: Mia

Skönt att höra att du mår bra igen, blev riktigt orolig när Nina i fredags berättade. Usch, fy f*n.



Ta det nu lugnt och lycka till på din intervju.



Många kramar från familjen Sund

2009-05-12 @ 10:31:18
Postat av: becca

ta det lungt zazzi!

2009-05-13 @ 07:02:36


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback