Intervju- och röjadag

Idag började dagen med att Andreas tog sovmorgon, stannade
kvar i sängen med mig och somnade om ca 10 ggr innan mitt larm gick
på mobilen och vi båda var tvugna att börja röra på oss.

Sedan gick vi till bussen och åkte tillsammans en bit innan jag
fick göra ett bussbyte i Södervärn för att komma till Oxie där jag var på
arbetsintervju. Kändes som det gick riktigt bra under intervjun och det
går många bussar både helger och kvällar och dessutom sa hon att
flertalet av dem som arbetar bor i närheten i stan så jag kan säkert åka
med de andra någon gång om det är så! Annars blir det till att åka buss
och gå 2,2 km varje morgon och kväll. Men alla som arbetar kör förbi mig
så jag hoppas dem tänker låta mig lifta om jag får jobbat, annars jävlar!

Arbetstiderna var ganska ok också. Väldigt varierade men det är ofta långa
pass och så har man istäället bara 17 arbetsdagar av 31 möjliga per månad.
Och eftersom jag inte har någon annan än mig själv och Andreas att tänka på
(jag känner iaf inte till att jag har några ungar eller liknande) så är det perfekt.
Eftersom jag jobbar varannan helg så blir det egentid för Eas om han inte
chrunchar  på sitt arbete vid deadlines och jag kan plugga vid sidan om arbetet.
Så jag hoppas faktiskt verkligen att jag får arbetet för det lät helt okej!

Annars idag har jag mest röjt och inte festat, utan röjt undan.
Tvättade två maskiner nyligen som ska in i låder och garderober, har varit och handlat,
städat toaletten och nu, medan jag viker tvätten, ska köttfärsen fram på tining.
Så nu återstår bara att betala den tråkiga räkningen för akutbesöket innan jag börjar
med tvätten, så den är veck när Andreas kommer hem och jag kan få bara vara med honom.

/Zazzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback