Du har plats nummer....1...i kön

Ja, det var ett tag sedan jag bloggade nu, men jag ha helt ärligt inte hunnit.
Mina 5 första semesterdagar är snart avverkade och under dem har det bara varit krångel
fram och tillbaka..

Det började med att min laptop pajjade på måndagen följt av att jag bet sönder min huggtand.
Förutom detta gick hela måndagen gick till att städa ut garderober och förråd för att skicka så
mycket som möjligt med till Göteborg - när det bär av.

Tisdagen letade jag upp reperatör för min lilla laptop och fortsatte städandet samt samlade ihop
alla skor som skulle slängas alternativt klackas om eller skickas till syster.

Onsdagen tillbringade jag med att lämna in både cykel och laptop för lagning.
Laptopen körde jag iväg med direkt på förmiddagen och cykeln strax därefter.
Cykeln behövdes tydligen bara byta slang och en mindre justering så jag lämnade
in den innan jag gick in på ICA. Han som tog emot cykeln frågade om jag skulle hämta den
under dagen eller under morgondagen. Jag svarade att den kunde vänta till morgondagen.
När jag kom ut från ICA kom jag på att han kanske behövde nyklarna till cykeln och gick
förbi för att fråga honom. Då förklarar han att den redan är klar och för 150 kr kan jag ta
mina varor och packa på cykeln för att dra hem :D
När jag kommer hem hinner jag intte mer än plocka upp förrän servicekillen för min laptop
ringer och berättar att han är färdig och att han har gratis utkörning och kan komma ca 18:00.
Jag svarar att det blir superbra och skyndar ut för att hömta ut de 800 kr som det kostade.
950kr för att fixa både  min cykel och min laptop OCH på en och samma dag, that's lovely!

Torsdagen gick mest tiden till tvätt, varva ner efter allt städande och fixa massa god mat innan
jag drog mig bort till Emma Dockan Wendel för en härlig pratstund och lite fika.

Och idag är det då fredag, Malmöfestivalen har satt igång men detta tänker jag fira med att
hålla mig inne resten av kvällen. Har redan varit ute och farit på min nylagade cykel både till
ÖB, för att på min sambos intiativ köpa ostbågar och sedan in till stan för att lämna skor på klackning.
500 kronor i handpenning för skorna - som skomakaren själv har? :/
Jag hade förstått om han ville ha pengar om det var något jag tog från honom, men jag har ju inte
blivit klok på dessa utländska regler innan, så varför skulle jag bli det nu? :)

I mor'n ska jag upp och fixa naglarna igen! Äntligen - de ser ut som ett krig nu.
Åh, idag är det prick ett år för Emma (och Mattias) jag blir helt pirrig i magen!

I mor'n ska jag även försöka organisera om lite och se om inte Eas kan fixa min blogg..
jag står ju i kö efter att han fixat mamma och pappas hemsida. Så är iaf näst på tur.

Nu blir det film!

/Zázzi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback