Vem kissade på mitt täcke?

Natten mellan söndagen och måndagen var riktigt snurrig!
Först vaknade jag omkring 01:50 av att jag var fruktansvärt pissnödig,
men inte nog med det så kunde jag inte hitta balansen utan travade mig fram.
Efter att tagit mig till och från toaletten, med balanssinne som en alkoholist,
stupade jag direkt i sängen och somnade om.
En stund senare väcks jag av att min sambo frågar mig varför täcket jag
ligger inlindad i är så blött och jag tänker genast "Shit, gick jag inte till toan?!"
Jag spelar lite nochig och frågar om det luktar konstigt och innan jag fått svaret
pendlar tankarna om och om igen mellan "jag har kissat på mig" och "inte katten igen".
Han sniffar på det och jag lika så och kommer fram till att jag troligen kallsvettats.
Då skrattar jag till, berätta vad jag var rädd att det skulle varit och säger:
- Jag var så himla konstig när jag vaknade i natt...
Längre hinner jag inte förrän han avbryter mig och påpekar att det fortfarande är natt.
Jag, som kände mig utvilad och trodde det var dags att stiga upp, tittar på klockan
och märker till min förvåning att den bara står på 03:48. Hur kunde de bli såhär fel?

Snabbt efter detta lyckas jag dock somna om och sova, men kände mig under hela
gårdagen väldigt seg, dåsig och somnade flera gånger på golv och sittandes i stolar.
Så, det var nog ingen som kissade på mitt täcke utan en liten febertopp som orsakade
denna svettböl på täcket och kanske även snedfyllan vid toalettbesöket...?

/Zázzi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback