Målat, pysslat och ryckt håret av min katt

Idag har jag haft en massa kramper i magen.
Satt på jobbet i 2 timmar och försökte på diverse sätt att ignorera kramperna,
men fick slutligen ge upp och gå hem vid 14:00 för att krypa till kojs.
Efter en kort vila blev det lite smörgåsar och sedan satte jag mig och målade
lite pyssel som jag ska ha med när jag åker till Kalmar på tisdag.

Min nyfikna lilla kisse var dock lite väl närgången när han tittade på under pysselstunden,
för när jag skulle backa bak stolen fastnade en del av hans päls i hjulet och slets loss.
Det enda jag märkte var att det tog stopp, en hemskt skrik som skar i mitt hjärta och
sedan en tuss som satt fast i hjulet. Fickvärldens skuldkänslor och sprang ifatt honom
för att gosa med honom tills mina skuldkänslor la sig lite.
Nu såhär efteråt verkar han inte lida så mycket av den saknade tussen
utan ligger och myser i vardagsrummet med Eas.

Resten av kvällen ska jag se efter tågtider, maila angående ett statistjobb jag blivit erbjuden,
kolla så att alla räkningar är betalda (för nästa månad) och städa undan alla mina saker som
ligger såväl i sovrummet som hobbyrummet. hallen, vardagsrummet och i köket.
Tänkte försöka samla ihop dem så att de iaf ligger i en hög någonstans.

På tal om baseball så märkte jag idag att surgubben på innergården som kört med sin
motorcykel utan ljuddämpare verkar fått en cykel, få hoppas polisen tog hans MC!
Men jag antar att man inte ska hoppas för mycket, för då hör jag väl snart den förbannade
motorcykeln puttra in här i ottan och väcka alla på 2 km radie.

Men nu får jag nog ta och smyga härifrån, i alla fall ett tag, så jag får uträttat lite saker!

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback