Maxi ica stormarknad, maxi, maxi!

Jaha, då var man hemma på sin fria fredag.
Hela helgen är bara ett stort andningsrum som jag kan göra vad jag vill med.
Däremot idag har jag bara pysslat med saker som måste göras än då länge.
Jag har varit på Maxi och handlat hem nyttigheter samt städat här i lägenheten.
På Maxi sprang jag runt i säkert 30 minuter för att hitta en förbannad saftsil,
men fick ge upp då jag bara hittade en duk och ingen personal förstod vad jag
pratade om för ställning till duken. Det gjorde däremot två små glada tanter som
hjälpte mig leta, men utan resultat. Däremot hann de säkerligen 20 gånger
poängtera hur roligt det var med "ungdomar som gör hemmagjort nu för tiden".
Efter 5 minuters prat om hur man bäst gör saft och sylt fick jag ta en silduk med
hård kant, egentligen menad för kaffe, och dra mig vidare mot kyldiskarna.
När jag gick där mellan alla frysvaror fick jag en Déjà vu och tyckte mig till och med
höra klangerna av "Maxi ica stormarknad, maxi maxi" men insåg efter ett tag att det
troligen bara berodde på känslan när man går in för tunnklädd och lite småfrusen kollar
ner bland alla varor utan att egentligen veta vad man ska ha, ungefär som för 10 år sedan.

Nu i eftermiddag och kväll blir projektet att diska undan några tallrikar och därefter
påbörja silningen av saften, i den allt för lilla silen, och se vad det resulterar i.
Efter att saften är silad och klar blir det till att mixa ihop någonting ätbart också.
Och någonstans mitt i allt detta ska en gammal arbetskollega komma förbi och
hämta papper som blivit kvar på jobbet efter att han sa upp sig.

Nej, nu får jag sätta fart med disken så min saft kan silas! :)

/Zázzi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback