Snart dags att åka

Nu sitter jag hemma och har precis städat vinden.
Garderoberna som jag pysslat med är nu färgigmålade och det är bara
lite färg som ska på trösklarna, sedan är de ett avslutat kapitell :)


Före                                   Under renoveringen                          Färdigt



Före                             Färdigt (ej rören)        William hjälper till att mäta ut mattor

Dessutom har jag idag varit uppe på vinden och gjort fint.
I gästrummet bildades dock en massiv skrothög med saker som
ska kastas den 5 september när containern kommer till gården.
Funderar även vad vi ska göra med alla de dörrar som ligger där uppe.
Funderar även på hur snyggt det egentligen blev med två olika mattor med :/


Före                                                                              Efter



Skrothögen i gästrummet som vi får leva med till 5:e september


Nu har jag iaf packat ihop allt för Kalmarresan (en snabbvisit över helgen).
Det mesta ska lämnas kvar i Kalmar vilket är underbart, man packar en
massa och kommer bara hem med hälften av sakerna igen :)
Så gör man för att få utrensat bland sina saker!

Har laddat upp inför resan med en massa resetidningar mm.
Varken Eas eller William ska ju inte med denna gången så jag måste ju ha
någonting att sysselsätta mig med när inte de ska klappas och gosas med.
Hade velat ha med mig Eas, men han ska ha någon afterwork på jobbet
och har sedan långt tillbaka sagt att han kanske inte ska följa med.
Tycker bara det är så tråkigt att åka själv :(

Nej, nu ska jag ta och duscha och sedan ta hand om lite disk.

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback