Julveckan

Fick en liten inflyttningspresent från mormor och Ingrid lite i efterskott.
Så det blev lite som en julklapp i förskott :)
Ett par All In One glas att servera allt från förrätt, efterrätt till drink i.
Har inte använt dem ännu, men ska bli kul att få servera lite VIP style!


Dagarna innan det var dags att dra iväg mot Kalmar för att fira jul kom jag på att
det kunde varit bra att göra någonting som förklarar hur man använder och gör
med alla de saker för cupcakes som Ingrid fick, så satte mig och scrappade.


Dagen innan vi skulle åka ställde jag mig och gjorde 60 köttbullar.
Åt upp några som "testers" så klart, men de flesta kom ändå med till Kalmar.


Gjorde även en kavringenlimpa på Eas mormors recept som vi tog med.
Mest för att Eas alltid tjatar om den vid julen och jag faktiskt lyckades baka en fin!

Sedan är det ju det där tråkiga med att baka och dona i köket - städa efteråt.
Men jag vägrade att lämna det skitigt utan utmanade mig själv och satte en timer på 10 minuter
för att se om jag hann få undan allt. Det hann jag intr, men det blev mycket mer uppmuntrande
att titta på bänkarna och det tog bara ytterligare 10 minuter att diska och få undan allt efter det
att jag tagit foto nr 2 (efter 10 minuters städning och diskning).


/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback