Leva lyxliv för pantpengar, det är LYX!

Det är inte lätt att vara rik utan pengar!
Men jag har lyckats bli rik med kärlek och att spara in på småsaker
som att äta morötter och dipp istället för chips, bara äta godis på
helgerna och i mindre mängder samt börja sälja gamla saker på
tradera har jag nu lyckats minska/spara in på mina utgifter per vecka
med i snitt 200 kronor. Hälften är intjänat på tradera mm och resterande
är indraget godis, pantade burkar som låg i förådet mm.
Så, för mina 200 kronor i veckan kan jag spara undan lite i babyboxen
(en liten box jag gjort lite scrapbooking på och samlar småpengar att
göra något roligt för den dagen en bäbis tar upp ens pengar och tid)
och ta några slantar och samla ihop lite under månaden och på så sätt
unna mig själv en spabehandling i månaden och detta med vinst!
Denna gång blev det peeling, lerinpackning, ansiktsmask och massage.
Somnade nog till under behandlingen till och med ;)
Dessutom leder detta, enligt mig, till att jag håller mig piggare och
friskare och på så sätt slipper vara borta från jobbet och förlora pengar.


Idag har Eas och jag varit duktiga. Först var det storstäd av lägenhet,
fixa lite med tvätt och disk samt betala räkningar innan vi gick till gymmet.
Och, ja vi kom ju hem på skakiga ben, med nöd och näppe!
Så i morgon väntar troligen en skön träningsvärk och tvättstugan oss.
Kvällen har tillägnats åt att äta Lindor choklad från faster Mia (födelsedagspresent),
boka in träningen för veckan, kolla weekendresor och läsa Allt om Bröllops tidningen.
Så nu ska jag bara kolla Panduro hobby katalogen sedan gå mot snarkis.

 

/Zázzi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback