Wax off!

Idag har jag börjat dagen med en timmes Ki-balans.
Går lite bättre för varje gång, men min balans är inte den bästa :P
Men, det är ju just därför jag går på passen, för att skaffa en bättre!

Sedan var jag hemma, duschade och fixade lite i lägenheten innan det bar
av för att testavaxning a la hollywood/barsiliansk och ja...
Jag kan ju säga att det gör jag ju aldrig mer om! ALDRIG!
Från att ha klarat operationer utan smärtlindring och så sent som igår ha
laserbehandlat benet och tyckte att det inte ens kändes så fick jag en chock
av detta oerhört obehagliga fenomen.

Det började med att Linda, care, var väldens gulligaste och
hämtade upp mig vid busshållsplatsen, vi satt och småpratade lite medan allt
förbereddes och sedan gick vi ner i hennes lilla oas och påbörjade det hela.
De första "rycken" var ungefär så smärtsamt som jag hade förväntat mig.
De gjorde ont, men gick helt klart att uthärda. Men sedan blev det värre.
Under någon form av andningsteknik försökte jag att övertala mig själv att
detta inte alls gjorde ont och att jag snart skulle vara färdig med det hela.
Men, så lätt var det inte... Några ryck senare och jag trodde helt klart att
hon hade fått med alltihop. Kände mig typ levande flådd och helt plötsligt
gick det inte alls längre. Så vi avbröt det hela.

Linda skjutsade mig även tillbaka till bussen och sa att jag fick tänka på om
jag skulle göra något liknande igen och så vidare. Jag kan ju säga att just detta
kommer jag aldrig att göra igen! Creds för alla som klarar detta och till Linda
som gjorde ett tappert försök med mig som en sprattlande fisk :P
Men allt ska testas och nu är jag aningen hårlösare och en erfarenhet rikare!
Och nu efteråt känns det ingenting alls! Jag är inte ens röd!
Men, kommer ändå inte klara av det en gång till...

I fortsättningen tror jag att jag ska hålla mig till vaxning av ben eller
ansiktsbehandling. Funderar på att beställa typ en VATA ansiktsbehandling nu i vår.
Det vet jag ju iaf att jag klarar av och jag behöver ju inte alltid testa nytt,
ibland kan det ju bara vara skönt att skämma bort sig med det som funkar :)

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback