Reder ut trådarna

Idag har jag lyckats få lite ordning och reda på allt.
Socialpykiatrin är fixad och ska inte vara inlämnad förrän i maj,
och den har jag redan kommit nästan 1/3 av boken och sammanfattat! :)
Sedan fick jag tag i min lärare i Rättskunskap och nu har hon sett till
att jag fått min kurs inlagd på itslearning så nu är det bara att börja plugga.
Dock behövde jag inte fixa det tills på torsdag utan kunde vänta tills på
söndag med uppgiften, vilket känns super. Då hinner jag utan att stressa :)

Någon träning idag blev det däremot inte. Detta eftersom jag har haft mensvärk
som sakta men säkert försöker att ta livet av mig. Härligt värre!
Och inte nog med att det är störande med magont så strålar det ner i benen och
upp i ryggen så att jag knappt kan röra mig utan att jag får lust att skrika.
Och då uppfattar jag mig ändå som smärttålig som klarat en insättning av drän,
samt stygn för lungopertioner utan bedövning och större problem.
Men detta är så jäkla meningslös värk! Varenda jäkla månda har jag en sådan
här dag då jag knappt kan röra mig och bara vill gråta för allt gör ont.
Fick testa en grej som hette CTG på ungdomsmottagningen och då säger
barnmorskan till mig att jag har sammandragningar av livmodern som någon
som ska föda. Det visade sig att jag hade lite högre halter av prostaglandiner.
Jag hade tydligen "bra" lokaliserade prostaglandiner vilket stödjer immunförsvar,
vidga blodkärl, minska risken för "tjockt" blod och är inflammationshämmande.
Och det är ju bra, så länge det inte innebär en jäklans mensvärk :P

I går var det däremot en liten träning och i mor'n ska vi styrketräna.
I mor'n ska vi även fixa med tvätten och jag tänkte göra klart hobbyrummet.
Städningen av resten av lägenheten är redan påbörjad och vår lilla William
har hjälpt till. Dessutom hittade vi hans nya gömställe idag - bakom soffan.
Det är där han lägger alla sina leksaker i väntan på att vi ska köpa nya.
Men nu är de framme alla ca 40 stycken igen, utspridda över hela golvet. How lovely!

Nej, nu är några av trådarna utredda så nu ska jag dra mig mot sängen :)

/Zázzi




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback