Befruktning på bussen!

Ja, då har det gått två dagar som inefattat en hel del shopping och liknande.
Har köpt småsaker till listerna och sådant, köpt blommor och planterat dem,
köpt nya krukor, lite gardiner, en slagborr, en slipmaskin och annat nödvändigt.

I går, när shoppingrundan, 9:20- 18:10, var över så var det blomplantering på gång.
Det var blomlådor, miniträd, så grönsaker och annat som skulle fixas innan
svärmor kom förbi med jordgubbar och vaniljvisp, mumsfillibabba!

När hon drog mot sitt hotellrum igen så fortsatte planteringen och Eas och jag
drog oss mot sängen och tittade på Games of Thrones säsongsavslutning.

Idag har som sagt shoppandet fortsatt, men i lite lugnare tempo och i mindre
utsträckning än gårdagens jäkla farande med bussar åt höger och vänster.
Idag har bara två krukor, hämtat ut gratisprover från Weleda, en jordgubbsplanta
som jag satt och utförde IVF behandling på bussen med, eftersom jag inte litar på
att bin i stan riktigt vet hur man gör. Så jag penslade och donade under färden hem.
Så efter lite befruktning på bussen var det dags att finlira hemma och vänta in Eas.

När Eas var på väg ringer han och det är dags att åka och handla en matta.
En beige vardagsrumsmatta och lite annat smet med hem och äntligen så är
vardagsrummet helt klart! (Förutom att Eas vill ha ett stort Bonsaiträd).

Nästa rum som ska göras klart är hallen. Ska försöka att göra klart det i morgon,
bortsett från skohylla som kommer att inhandlas senare när vi bestämt hur vi ska
göra med kattlådan och lite annat. Dessutom ska ju hallen ändå ändras i augusti så...

I morgon så är det lite lösa planer för en sväng till Bara och Fiffilotta, få se vad som
händer på den fronten. Annars ska jag bara fortsätta städa och annat här hemma.
Ska nog ta en liten sväng till någon möbelmutik eller Myrorna för att hitta någon liten
lådhuts att renovera upp. Den är verkligen efterlängtad i vårt hobbyrum.
Men, vi får väl se vad jag hittar i morgon. Har iaf bokat snickarrummet i juli så
jag har möblighet att måla och likanande utan att stinka målarfärg i lägenheten.

Nu är det kvällsmacka och plocka ur diskmaskinen som gäller innan det blir
Big Bang Theory och sedan sova så jag blir pigg och glad inför morgondagen/natten.
I morgon börjar nämligen jag mitt nattschema på jobb och det ska bli så himla kul,
men kommer sakna mina små dagkompisar.

Bilderna är förresten på lite saker jag ska inköpa i sommar :)

/Zázzi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback