Tröttis

Dagen började med att Eas och jag gick till Mobilia för att köpa
min nya mobil eftersom den gamla mer eller mindre är döende.
Efter en runda på HM för att köpa lite smått och gott sprang vi sedan
fram och tillbaka mellan Elgiganten, OnOff, Expert och Siba.
Efter att ha sprungit fram och tillbaka mellan 2 och 3 gånger så ville
jag till slut köpa en av mobilerna och gick då till Elgiganten som visade
sig inte ha den kvar, Expert som inte hade den i de färger jag kunde
tänka mig och slutligen blev det en vit Nokia X3 02 från Siba med
massor av rabatter och liknande eftersom Eas hade sitt Siba-kort.

På vägen hem gick vi förbi Ore 12 och satte oss där för att äta.
Det blev äkta hemlagad italiensk Lasagna alla Bolognese, mums!
Vägen hem var dock inte lika underbar då jag helt plötsligt kände
mig helt slut och bara gick hela vägen hem och kallsvettades och
trodde jag skulle kräkas vilken sekund som helst.

När vi väl kom hem kröp jag i säng och somnade bums.
Sedan har jag sovit fram och tillbaka sedan klockan 14:00 till 18:00.
Mår fortfarande inte toppen, men nu är bara en svag feberkänsla kvar.
Och i mor'n är det dags att jobba så det är bara till att sova bort febern.

Eas håller nu på att vika tvätt och jag tittar på Smartare än en
femteklassare och undrar hur någon vuxen kan förlora detta
eftersom till och med jag med mitt matematiska handikap kan
räkna ut dessa simpla saker. Däremot kan jag inte riktigt förstå
när barn i 5 klass och yngre kan lärt sig om vinklar mm vilket
iaf jag lärde mig först i 7:e klass.

Däremot var jag imponerad av att jag faktisk kom ihåg att eken
var landskapssymbol för Blekinge eftersom jag plågades med boken
Pojken och tigern som handlade om en pojke som var på semester med
sin katt Tiger i Smygehuk och hur kattens vandring till Boden ser ut.
Då hatade jag verkligen denna boken, men nu skulle jag nog älska den!

Men, men, nu ska jag kolla på programmet och se om turken fixa
det här innan jag lägger mig och sover så jag orkar upp i morgon!


/Zázzi




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback