Världen är bra liten...

...och den krymper!
Det var vad jag kände när jag idag träffade på en gammal jobbarkompis
från Parell's parfymeri i Kalmar i Maxi's kassa i Västra hamnen i Malmö.
Tyckte först jag kände igen henne, men tyckte att sannolikheten var för liten
att hon skulle stå framför mig i kön på Maxi en vardag i Malmö.
Men eftersom jag inte kunde låta bli att fundera och skulle gått och grubblat
hela veckan om det var hon eller inte så frågade jag henne om hon råkade heta Maria.
Hon tittade lite frågande med glad på mig och då såg jag, innan hon hade hunnit svara ja,
att det var hon! När jag sa Parell så sken hon upp och skrek ut frågor om vad jag
gjorde där och att det var helmysko att vi träffades just där av alla ställen i världen.
Jag kunde givetvis inte annat än hålla med och skratta åt denna konstiga situation.
Det roliga med Maria är att jag nog inte skulle känna igen någon annan från Parell
om jag såg dem idag förutom just henne och så var hon vin favorit där och hon kommer
ihåg mig som den Escada-tokige som köpte upp 2-3 flaskor varje sommar för att ha tills
nästa sommardoft skulle komma ut. Det var tider det...



Idag var en mer eller mindre vanlig dag på jobbet, på vägen hem köpte jag
lite frukt inför morgondagen och när jag kom hem satte jag mig och skrev
rent lite på datorn innan jag nu sitter och funderar på att försöka trappa ner
med alla små ansvar och även jag bara vara människa.

Nu ska jag tillbringa resten av kvällen med att sammanfatta det tredje och
sista kapitlet inför provet på torsdag och sedan lägga mig och sova.
I mor'n skulle jag enligt schemat vara ledig, men så blir det inte!
Nej, upp och hoppa och sticka iväg för en stund med projektgruppen på jobb.
Kan inte säga annat än att jag verkligen längtar tills torsdag, trots provet.
I vanliga fall så skulle jag varit helt i fas med provet och sett fram emot det,
men nu känner jag mig faktiskt inte alls speciellt motiverad och ännu mindre
i fas med tanke på att jag jobbar mer eller mindre heltid, pluggar 125% och
är involverad i projekt. Känner att det är droppen av vad jag kan hantera.
Men, snart så är de avklarade mina små plugg och projekt och då ska jag återgå
till att hålla mig till en, alternativt två av sakerna. Men aldrig mer 100% studier och jobb!

I mor'n ska jag även hämta hem två paket som har kommit avier till mig om.
Den ena är mina underkläder från Change jag beställt och de andra är någon
form av retur från Märsta?! som kommit till mig, men kan inte minnas något från Märsta.

Men, men, nu ska jag ge mig på pluggandet och sedan snarka loss! :D

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback