Vart ska vi göra av akvariet?

Idag har jag jobbat morgonpass och på vägen hem så stannades
bussen av poliser som hade spärrat av hela området vid Erikslust.
I närmare 15 minuter blev vi stående där och kände oss mer eller
mindre förvirrade varför vi, som måste varit vid centralen när denna
skottlossningen hade ägt rum, skulle stå kvar för att bli kollade.
Till slut kom vi loss och med mamma hostandes i örat rörde sig
bussen vidare hem till lugna Möllan :P

Jobbade fram till 16:00 idag och kom hem, lagom slut,
la mig på sängen och bara njöt av att fötterna fick vila en stund
innan det var dags att laga mat och andra nödvändigheter.

Efter att smällt i oss maten och tittat på How I Met Your Mother så satt
jag och tittade på våra små fiskar och funderade på vart dessa skulle ta
vägen eftersom det börja bli lite mycket jobb med dem och William mer
eller mindre försöker ta livet av dem varje gång han får chansen...

Det tråkiga är ju att man lagt så mycket pengar på det och då känns det
ju extra tråkigt att bara lägga det åt sidan eller låta det bli glömt i ett förråd.
Men någonting måste vi ju göra och om det bara är hitta någon vi känner
som vill ha det eller sätta ut en annons återstår att se, men vi måste göra något eftersom vi inte riktigt hinner med de små fiskarna längre.

Nu ska jag dock försöka att strunta i akvariet och istället försöka
sova lite så jag är pigg i mor'n så vi kan gå och titta på lägenhet och
göra lite god mat för veckan nu när jag ska åka ifrån Eas en dag för
att hälsa på Mirela och troligen även träffa Karla en sväng.

Fick visserligen veta av Anna och Olof (de vi hyr i andrahand av)
att de funderar över att överlämna lägenheten som förstahand till
oss om Lifra godkänner detta och det hoppas jag verkligen de gör!
Men vi måste ändå hålla ögonen öppna eftersom det inte är säkert...

Men nu är det bara att hålla tummarna och hoppas på en bra morgondag
med traderavinster att lägga på lådan, lägenhetsvisning och god mat.

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback