Idag är fan ingen bra dag!

Ja, idag har det väl gått sådär.
Började morgonen med att vara 2 bussar förtidig och slutade
med att jag fick springa för att hinna stämpla in i tid på jobb.
Sedan har dagen mer eller mindre bara jävlats med mig,
bortsett från lönesnacket på jobb som flöt på bra och som jag trodde.

Efter jobb drog jag till Maxi och skulle fixa lite, men glömde kupongerna
och därmed var det kört. Sedan tog jag första buss mot centralen, vidare
mot nästa Maxi som ligger närmre lägenheten från hållplatsen sett.
Åker dit, får tag i en scanner som inte fungera, apa!
Byter scanner, går in i butiken och tror allt flyter på men, nej, jag lyckas
inte hitta det jag ska ha och glömmer sedan också köpa saker...
Efter att plockat åt mig allt står jag i kö, trots scanning för kontroll.
Under tiden jag väntar så funderar jag på hur fånigt alla står och rotar bland
potatisarna som om de alla vore några slags potatisexperter medan jag
bara tittar så de inte ser ruttna ut och ta de största, inte för att de är bättre,
utan just för de är stora så jag slipper skala så jävla många varje dag.

Väl framme vid kassa. Packar upp mina varor och klipper ut kupongen
för att få 5% rabatt på hela köpet, ska kasta övriga kuponger och river då
upp fingret på papperskorgen så det börja pissa blod och kassörskan blir
nervös, avbruter köpet och springer och hämtar tre plåster och desinfektionsdukar.
Tackar henne för det och får åter igen försöka genomföra köpet.
Går ut till bussen, vilket knappt fungerar eftersom jag knappt kan bära
kassarna och Eas ringer samtidigt, skithelvetespiss!
Väl hemma får Eas möta upp mig och bära blykassarna och när vi sedan
ska göra mat upptäcker vi att vissa saker missats köpa. Bläää!
Eas springer iväg och handlar på Ica och jag börjar fixa lite hemma.
Tar inte lång tid förrän William har kräkts i sängen och på golvet. Jäkla spyråtta!
Gnugga gnugga, springa och leta tvättid utan resultat, bädda om sängen,
hinner sätta sig ner sedan spyr han på överkastet, samma visa igen..

Sätter mig sedan vid datorn och tänker att nu får det räcka, ska bara
sätta mig och plugga lite för sista inlämningen, haha, trodde jag ja!
Att man har läst juridik på Lunds universitet spelar ingen roll när man inte
klarar av en liten ynka komvuxkurs där man itne alls förstår upplägget.
En miss i kommunikationen och jag får veta att jag skrivit IG på provet?!
Fattar ingenting eftersom jag aldrig skrivit lägre än VG förr och ringer upp lärare,
bara att komma på torsdag och göra omprov fast jag inte förstår mer idag än då..

Så denna dagen har varit ganska så piss off och som inte det räckte har jag fått
ett brev från sjukhuset om at jag ska på någon röntgen som jag hoppas är felaktig.
För jag orkar fan inte med en massa konstiga röntgen som jag inte har bett om!
Och om det är för hjärtat vill jag gärna slippa, det ger mig bara ångest!
Nej, nu ska jag läsa kap 5, 7 och 15 igen och se om jag fattar mer denna gång..
Men det är nog inte så troligt...

Har ju faktiskt hänt positiva saker idag med, men de sakerna vill jag inte förpesta med
denna dagens alla pest och pina saker! Det få bli i mor'n eller en annan dag!

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback