Semester, efterlängtade möten mm

Ja, det var ett tag sedan jag skrev här, men senaste veckan har
varit fullt upp och jag har verkligen inte hittat några luckor.
Här kommer i alla fall en sammanfattning av senaste tiden...

Tisdagen den 26/4
Åkte hemifrån tillsammans med Eas omkring kl 08:00 och därmed
till stationen ca 45 minuter tidigare än jag hade tänkt egentligen.
Satt på tåg mellan kl 09.17-13:55 sedan träffade jag Tina och Jossan
för en snabbfika innan jag fick ta min packning och dra mig vidare.
Dock var det inte så enkelt, eftersom jag gick till ett tåg som visade sig
vara fel och sedan fick veta att jag ska till andra sidan plattformen inom
1 minut, då mitt tåg skulle börja rulla. Som en antilop, kanske lite klumpigare,
sprang jag genom alla folkmassor och var anfådd så jag ville hosta blod
när jag väl var framme vid tåget och satte mig i första bästa säte.
Då får jag reda på att tåget ska stå inne ett tag pga signalfel.
Lite lätt irriterad försöker jag återfå andan innan tåget börjar rulla.
Det hinner inte mer än ut från perrongen då tåget får rulla tillbaka och
vi blir omdirrigerade till nästa tåg mot Arlanda.

Efter gud vet vad i byten och väntetider så är vi slutligen på väg och jag
kommer fram till Arlanda mokring en och en halv timme innan mitt flyg ska lyfta.
Jag köper tuggummi och går runt och försöker få tiden att gå och plötsligt är
det dags att gå mot gaten och åka. Ett halvt paket tuggumi senare och efter
50 minuters febrilt tuggande så var jag äntligen i Norrland och Skellefteå.
En bussresa senare var jag framme hos min lilla vän som jag längtat efter
massor massor under alla dessa år som saker och ting skulle blivit av.


Onsdagen 27/4
Onsdagen inleddes med ett försök till pluggande, men resulterade i min
del mest till lite plugg och en massa läsning av böcker för barnmorskor och
annat som jag egentlige inte alls skulle syssla med, men gjorde ändå ^^
Efter att vi kämpat på en stund drog vi ner mot stan för att inte hitta någonting
av det vi skulle köpa bortsett från en liten present till Sannas bebis.
En sväng till en restaurang och svulla i oss blev det också till att göra innan
vi gick hem till Lillen och gjorde ett försök att platta mitt hår.
Detta försöket gick bättre än samtliga andra försök vi gjorde under dessa dagarna.
En snabb sväng till studentpuben och sedan hemåt igen för att snacka halva natten.
Bilden med våra fötter tyder en del på vem som kommer från norr och söder ^^


Torsdagen 28/4
Började med en sväng till biblioteket och blev ett nytt, lite seriösare,
försök till att plugga. Sedan bar det av mot stan för att kolla in lite
småsaker och köpa lite underkläder och annat roligt vi hittade.
(båda har något slags sjukligt behov av att köpa underkläder och helst 10+ åt gången!)
Sedan mötte vi upp Sebastian och köpte lite mat då Lillen får ett litet
blodsockerfall och ser ut som en en zombi i jakt på grönsaker (?)
Efter en promenad hemåt och mixtrande med grillen så är det slutligen dags för
maten som smakade underbart! Lillen och jag fastnade framför teven och glodde
på när de gjorde tårtor a la Royal style och drog oss mot sängen ungefär lika
sent som tidigare dagar eftersom vi fick tvångspacka mina väskor.
Detta för att få rum med det jag fått av Lillen när hon rensade garderoberna.
Kan bara säga att handbagage var bara att glömma och att - det kommer tillbaka!
Ska se fan på utrensning när hon kommer, då ska stora orgeln ut! :D

Fredagen 29/4
Denna dagen var det mest småsaker som fixades. Brev skulle på posten och
vykort skulle skrivas innan det var dags att dra sig vidare mot flygplatsen igen-
Det bästa med Skellefteå är att det är så litet så att en promenad genom stan
för att komma till en busshållsplats eller liknande är lika med 5 minuters promenad
och inte 20 minuter och 3 bussbyten som man kan åka på i Malmö från Mobilia till Entre.
Så efter att krossat starn i alla olika vinklar och vrån var vi och väntade på bussen.
Ca 20 minuter senare och med en pronaxen i handen kramades vi och sa hejdå.
Kl 13:00 lyfte planet och tack vare min premedicinering och öronproppar så blev
hemresan mycket bättre och jag slapp till och med blödande och varande öron!
Väl på arlanda kände jag mig lite stressad och tog Arlanda express mot centralen
för att mötas av ett inställt tåg och 24 nummer före mig i kön til SJ-informationen.
Lyckades smita mellan och fråga om jag skulle åka till Linköping och lösa allt där
då hon bokade om min resa så jag skulle komma hem tidigare tom och åka 1a klass.
Jag tackade och tog min nya biljett och satte mig i lugn och ro i solen och väntade.
Somnade till en stund och trots signalfel och fan vet vad så var jag plötsligt hemma.


Lördagen den 30/4
Försökte sova ut, men det gick sådär. Var en runda på stan och handlade med Eas
kom hem och somnade fram tills det var dags att hoppa in i duschen och sedan dra oss
bort till Eas gamla arbetskompis Jonas med sambo och vänner för valborg/releasefest.
Vi stannade där och drack bål med krut i och annat innan vi tyvärr var tvugna att dra
oss hem vid tolv halv ett tiden eftersom jag skulle jobba morgonen efter.

Söndagen 1/5
Jobbade, men fick gå hem eftersom jag fick ett migränliknande anfall och en febertopp.
La mig hemma och sov i Eas knä ca 2 timmar innan jag började känna mig som en
människa igen och åt lite mat mm innan jag dunsade dit igen och sov som en gris.

Och idag...
Idag har jag stressat långsamt. Tog hand om tvätten på morgonen samtidigt som
jag pratade med mamma, ringde runt och fixade för flytten och planterade om
våra små odlingsprojekt som börjat ta sig riktigt bra, till och med citronerna! :)
Sedan tog jag en snabb pluggstund innan det blev Sportify och matlisteplanering.
Sedan ringer Eas och säger att svärmor kommer om ca 15 minuter och jag fick lite
fart och kom upp för att ta på mig lite kläder, bädda sängen och städa undan.
Vi åt lite kvällsfika och satt och pratadeoch tittade på tv innan hon smet tillbaka
till hotellet och medelade på telefon att hon varken blivit nedslagen eller rånad.
Och det är ju bra! ;)

Nu ligger jag och läser mail från min gamle lärare om allt och ingenting medan Eas
tittar på ishockey och Games of Thrones som precis börjat sända i USA.
En riktigt bra serie verkar det vara till och med, så förstår han skippar hockeyn ;)

/Zázzi


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback