Vem fan tror hon att hon är den där Zázzi!?

Kom fram till idag att jag har ett grymt självförtroende och sedan gick
det även upp för mig att jag haft detta under ett par år mer eller mindre.

När jag var yngre så höll jag mig till det jag visste jag var duktig på.
Jag tränade fotboll, hoppade längdhopp, sprang på friidrottstävling och
pluggade eller målade. Sånt som alla sa jag var bra på eller som jag faktiskt
kunde se ett resultat av. Och inte för att jag inte hade bra självförtroende då
utan snarare att jag på senare tid lärt mig kombinera självfötroende och självkänsla
och på så sätt vågat säga vad jag vill och ta för mig av det jag vill göra.

Ibland när jag pratar med människor så känner jag mig nästan överdriven
när jag berättar om vad jag gjort i mitt liv, vilka platser jag besökt och liknande.
Först började jag fundera på om det var något fel med att snacka om allt och
var rädd att verka kaxig eller helt enkelt framstå som överdriven.
Men sedan kände jag att det inte är fel att jag lever mitt liv som jag vill
och att jag inte kan stå till skuld för att inte andra gör det de vill av sitt.
Vill man vara med på festen får man ibland bjuda in sig själv!

Jag funderade lite över vad jag gjort i mitt liv och det var ganska kul hur
mycket jag hunnit med under mina 22 år och mycket av det utan några
"förmånliga kontakter" utan bara genom att vara övertygande i mitt sätt.
Och en del handla bara om att lyfta fram det oturliga i sitt liv till något unikt.

Litet urval av vad jag gjort/varit med om

* Sett Sverige från norr till söder, öst till väst
* Varit statist i serier och svenska filmer
* Skrivit musik ihop med artist från bland annat Göteborg från att jag var 14 år
* Gjort en casting för sommarprataren i P1 2009 och 2010
* Övernattat i -20 grader och snöstorm som ledde till bortfrusen del av lilltå
* Gjort casting som programledare för tv4
* Fått erbjudande om deltagande i Big Brother
* Varit med om en tromb, i Sverige, Dalarna, Avesta
* Stämt en gammal arbetsgivare
* Köpt bostadsrätt
* Arbetat inom kvinnojouren med att gömma undan unga kvinnor och deras barn
* Varit schemaläggare, inköpsansvarig, planerare, fackligt ombud mm
* Satt banrekord på 80 meter sprint
* Gått modell för bröllopsklänningar för Tekla
* Festat en helkväll på någon annans Red American Express
* Opererat hjärta och lungor
* Skickat ett utkast av bok till förlag
* Uppraggad och erbjuden 35 mils lift i taxi med en känd komiker
etc. etc.

Om man vill vara någon så får man själv göra sig till ett namn!
Och det är inte fel på att vilja vara någon, så länge man kan stå för den man är!

För jag tror att man med ett jäkla självförtroende och sådan självdistans
att man kan driva med sig själv, ett leende och en världsvan utstrålning
kan komma precis hur långt som helst!


Två av mina stora förebilder för vad det gäller show biz


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback