Rensning pågår..

Jaha, då har jag legat ute i 2 timmar i solen och bara glassat.
Resterande timmar denna dag har jag handlat lite, läst mina älskade
tidningar som snart är utrensade och även börjat fundera lite på
annonser som jag ska lägga ut på tradera under morgondagen.

I kväll ska vi ta hand om disken, plantera om blommorna och sedan
springa fram och tillbaka till tvättstugan med gissar jag, tvättdag idag ju.
Nu när jag satte mig och kollade min mail och annat så kom jag fram till
att det blivit en liten miss på min lönespec, inga stora summor, men kan
vara skönt att få ut pengarna nu inför flytten :)

Eftersom jag var sjuk förra månaden och Eas betalar av sin ögonoperation
så får vi ju inte ut någon höjdarsumma, så hopopas vi snart får våra pengar
som vi hade i deposition för lägenheten och skattepengarna så vi kan köpa
nya möbler och betala tillbaka det vi lånat av våra föräldrar.
Hatar verkligen att inte veta när fakturor kommer och att få ut normala löner.
Finns ingenting jag tycker är så stressande som att flytta och inte veta några
datum för när allt ska ske. Som nästa månad då vi inte vet när den månadshyran
ska betalas, hur det blir med förflyttningskostnades för bredbandet och när vi
ska få våra pengar som ska komma in under juni månad.

Men jag ska i alla fall rensa igenom alla små onödiga saker i garderoben så
att jag kan samla ihop någon hundralapp eller två extra att handla möbler för.
Känner mig även duktig som i god tid avslutade prenumerationer av olika
tidningar som jag inte längre vill ha när proverbjudanderna går ut.

Just nu sitter jag och kollar på CNN och ska ta mig an de sista två tidningarna
så jag sedan kan dra med mig Eas och tvätta och kasta ut pappersinsamling.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback