Iskallt, men klart väder = uteförmiddag


Idag var det jättefint väder. Kallt, men klart och ingen blåst alls.
Åkte med bussen in mot stan kl 8:30 för att äta hotellfrukost med mormor och Ingrid.
Åt en massa god mat, pratade och gick upp och kollade på deras rum som visade sig
vara samma rum som mamma och pappa hade i somras när de bodde i stan.

Efter att vi ätit och kollat runt lite så gick vi till bussen och tog oss de två hållplatserna
hemåt där de fick se vår lägenhet och vi satt och pratade en stund och gosade med
William innan det var dags att åka tillbaka mot hotellet så de kunde checka ut.
Jag vinkade av dem och åkte hemåt där jag bara gick in och ruskade på Eas innan
det var dags att gå ut i det fina vädret och plocka lite nypon, rönn och blommor.





Det blev inte så mycket nypon, men det fyller ut förrådet lite iaf!
Har "snoppat av" dem och nu ligger de och torkas i ugnen och jag hoppas de är
klara på tisdag så jag kan ta hand om dem och avrunda höstskörden för i år.
Plockade ihop lite blommor också som nu står och dekorera vardagsrumsbordet.



/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback