Semesterplanering

Då var det min tredje dag på semester.
Och varenda minut av min samanlagt nästan 2 veckor långa semester är fullspäckad!

Tors 8
Lånade Sofis lilla Nissan och så stack Eas och jag till XXXLutz, IKEA, Maxi mm
Köpte en Eketorps bäddsoffa och lite småsaker innan jag åkte tillbaka till jobbet
och lämnade Nissan till Sofi och sedan drog hem och gjorde iordning mig för
filefross som jobbet bjöd på. Försökte rycka med mig Sofi i att hetsäta,
men slutade med att jag fick trycka i mig själv medan hon och Anna tog den
lite lugnare varianten.


Fre 9
Leveransen med soffan kom och efter ca 2 timmars slit så var den på plats
och allt uppstädat runtomkring också :) Så nu har vi en stor fin vit soffa att
bädda ut när det kommer gäster. Eftersom vi ska bygga om lite vid köket,
gästrummet och ut mot vardagsrummet så står soffan nu lite ut i dörrhålet (5 cm).
Men om ett år så är det fixat och färg på väggarna mm är också snyggare.
Men nu är det iaf så gott som klart och det är bara lite tavlor som ska upp :)


Lör 10
Vi slappade, fixa med nya mobilen, en liten Experia mini x10.
Senare stack Eas och jag till Entre för att beställa tavlor, men de fanns
inte där så det blev istället ett par nya skor och höstjacka till Eas.
Efter Entre målade jag vidare på mina shabby chic projekt.
Och blev ganska nöjdmed resultatet, speciellt med tanke på att det var första gången!
Började städa bland alla mina scrapbookingsaker och på kvällen tittade vi
på Kung-Fu Panda 2 och hade myskväll.























Mitt lilla shabby chic projekt "babykuber"



Sön 11
Idag ska vi troligen fixa finliret i vardagsrummet och koppla in tv mm i gästrummet.
Eventuellt ska vi måla basen till Eas terränger innan vi lämnar vidare nyckeln till
hobbyrummet för denna veckan. i annat fall ska vi försöka ta oss in till Triangeln,
ok, det tar bara typ 15 minuter men motivationen denna söndag är inte så hög...
Om vi tar oss dit så blir det till att kolla efter tavlorna där och isf beställa dem.
När det är gjort är det dags att köpa nya ungshandskar, timers och lite grenkontakter
innan vi smiter hemåt och gör tacos :D
I kväll så ska vi se på tv och äta chips och dipp :)


Mån 12
Idag ska vi bara ta det lugnt och skriva ut lite mönster till mina broderingar.
Att slappa måste ju ändå ingå i planeringen för en semester? ;)
Ska skicka iväg lite korsordslösningar också, lite tantvarning där..
Om vi inte sticker till triangeln under söndagen ska vi göra det denna dagen.


Tis 13
Sista dagen Eas och jag har semester ihop så kanske ska åka och spela
lite airhockey, minigolf eller bada :) Ska träna någon av dagarna med så
om vi inte gjort det tidigare kankse vi gör det denna dagen.
Sedan får jag väl börja att packa lite för att åka upp till Trosa och stockholm.


Ons 14
Åker upp till Ingrid kl 6:15. Så det blir tidig morgon och sedan ska vi nog äta
lagom när jag kommer fram. Hoppas vi ska ut och plocka lite svamp under
dagen med. Men vi får se vad det blir för väder och vad vi hinner.


Tors 15
Denna dagen fyller Ingrid år så blir nog massa god mat, som vanligt!
Ingrid kommer nog behöva packa en del eftersom hon ska åka utomlands
på fredagen. Jag tänkte smita ner till kalkbrottet och badstranden och fota lite.


Fre 16
Idag blir det ganska tidig morgon igen eftersom vi ska till Stockholm.
Jag för att åka hem till Malmö och Ingrid ska vidare till Arlanda.
När jag kommer fram till Stockholm så ska jag ta en snabbfika med
Tina innan jag ska hoppa på tåget och åka hem till vardagen igen.


Lör 17
Idag återgår jag till vardagen och ska till jobbet. Kanske hinner med en
solning också? Hade inte suttit helt fel med lite fräknar iaf :)


Sön 18
Ska se om jag inte hinner med att brodera lite, annars lär jag inte hinna mycket mer.


Mån 19
Semester igen! Ska bara ta det lugnt, spela Fable 2 klart om jag inte gjort det
innan och pyssla lite här hemma med gästrummet och liknande. Troligen göra
klart "Kattfönstret" och köpa läkt till ramen.


Tis 20
Slappisdag. Sista dagen på mina 7 semesterdagar och nästan 2 veckor långa semester.
Ska bara ta det lugnt, kanske träna lite, sola och vila en massa!

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback