Minitripp till Helsingborg och Ystad

De sista dagarna av semestern tänkte jag försöka använda mitt Jojo-kort.
Så på torsdagen stack jag iväg till Helsingborg och tog en promenad
och letade till slut rätt på en buss som gick ut till Väla centrum där jag
äntligen lyckades hitta mina efterlängtade skor!

Eftersom jag snurrade runt i Helsingborg ett tag innan jag hittade
någonting så tog jag en smootie och gick runt lite i grönområderna.
Staden känns nästan minimal och jag blev jäkligt förvånad när jag
på turistbyrån fick veta att det är Sveriges 8e största stad?!
Eftersom jag knappt hittade några affärer och allt kändes väldigt litet
hade jag ju lugnt trott att Kalmar var dubbelt så stort!

I mina nya skor åkte jag hem och satt med musik i öronen på tåget
och funderade på om jag skulle hoppa av i Landskrona, men kände
att det nog var dags att dra mig hemåt och ta det lugnt.
Men så lugnt blev det inte!

Jag underhöll mig nämligen med att sitta i solen och slappa med
en burk fanta som även ett par getingar ville dela med mig.
Hade glömt att de hade invaderat min burk och började dricka
och rent reflexmässigt så svalde jag en geting...
Fick springa till vårdcentralen för att fråga om det var något man
var tvungen att göra någonting åt, men eftersom jag inte blivit stucken
i halsen eller munnen så hade troligen getingen varit död när
jag svalde den och var den inte det innan så var det deffenitivt nu!

Gick hem och städade lite och tog mig lita att äta innan jag smet ner till
styrelserummet och tillsammans med Christoffer och Greta blev det till
att få ihop en inbjudan till Gårdsinvigningen och sedan kolla över gården
innan jag gick hem och Eas och jag fortsatte med att dra ner tapeterna.




På fredagen tog jag och utnyttjade mitt Jojo-kortoch drog till Ystad.
Dock var det, som vanligt när jag är där, väldigt molningt och på
gränsen att det skulle börja regna hela tiden, men det höll i sig
och var varmt och någolunda skönt väder hela tiden.

Dock så fanns det inte så mycket att titta på som jag inte hade
kollat på innan, så blev mest en sväng i de mysiga små butikerna
innan jag satte mig nere vid hamnen och läste lite i boken
"Hundraåringen som klev ut genom fönstret och förvann".

Efter en timme så tog jag tåget tillbaka till Malmö och tog
en runda inne på triangeln och längst med storgatan innan
jag svängde förbi jobbet och hälsade på.


/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback