KK

Ja, då var jag äntligen hemma igen efter att legat på KK i tre dagar.
I söndags fick jag kramper i magen och fick gå till KK-akuten igen.
I torsdags så punkterade dem den med en nål, men det hjälpte inte,
den jäveln till cysta hade växt till sig igen och då gynläkaren Mette
kollade mig råkade hon vrida på cystan så att den gled över till vänstra sidan.

Hon bestämde iaf att jag inte kunde gå och ha ont hela tiden och att
punktion inte var något alternativ eftersom det inte verkade funka på mig.
Blev inlagd på söndag kväll, men fick permision eftersom det ändå inte
skulle göra någonting förrän tidigast kl 7 morgonen efteråt.

Klockan 7:00 var jag på plats på KK gynavdelningen och fick ett rum
ungefär en timme senare, samma rum som jag hade vid punktionen.
Klockan 10 var det planerad operation och ganska exakt då åkte jag
in till operationssalen fick världens bästa bemötande av all personal.
Två sköterskor, två narkosläkare, två kirurger och en undersköterska.

Efter ca 6 timmar var jag medveten igen. Operationen tog ca 2 timmar
och resten av tiden har jag tydligen sovit på uppvaket.
Kommer bara ihåg att de sa att någon ringt mig, det var Eas, som jag skulle
ringa upp när jag vaknade, men hann att prata med Fana innan dess då
hon ringde till avdelningen och frågade efter mig.

Sedan minns jag inte så mycket mer av den dagen mer än att jag gick runt
och åt så mycket jag kunde hitta, att jag inte hade ont och att jag letade små
söta bebisar i korridorerna.


Dag nr 2, alltså tisdagen, var hemsk!
Hade ont i magen hela morgonen, mådde illa och kunde inte kissa.
Fick KAD och hade ont i hela kroppen. Grät, kved och hade ont i magen,
satt på toaletten och trodde jag skulle skita ner mig, spy och dö där på toan.
Sattemig på golvet och duschade, men ingenting hjälpte...
Morfinet tålde jag inte för antingen kräktes jag eller så fick jag utslag på hela kroppen.
Kan kort och gott säga att jag aldrig mått så dåligt som jag gjorde igår!

I morse så mådde jag iaf bättre och har faktiskt klarat mig på alvedon och en
enda diklofenak på hela dagen. Känner mig överkörd och kan inte röra mig.
Läkaren sa till mig att jag inte får bära någonting nu på en vecka på över 5 kg.
Jag ska inte röra mig hastigt och inte heller ta i med armarna och dra någonting.

Nu ska jag försöka att ta mig in i duschen efter att suttit här i nästan en halvtimme
för att lyckas skriva detta inlägg utan att få ont någonstans i kroppen.



/Zázzi

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback