Kan du pipa någon gång?!

Nu sitter jag och lyssnar på gitarrspel och inväntar att tvätten ska bli klar.
Fattar inte att det ska ta evigheter innan det piper till i min mobil för att
uppmärksamma mig på att det är dags att gå ner och hämta ur torktumlaren.
Har visserligen entvätt till som ska in i torkis, men den går snabbare.

När dessa tvättar är klara är en promenad till stan näst på schemat.
Ska handla hem en massa tråkiga, men välbehövda sladdar och förgreningar
som ska hjälpa till att underlätta mitt liv och städningen.
Preblemet är nämligen det att vi i vissa rum bara har låtit det flyta på utan att
vi tagit hand om sladdar och annat som knott sig på städnerverna.
Men idag ska det införskaffas saker så det snart är ett minne blott!

Ska öven göra någon form av sladdmarkering för att få en snygg ordning på
vilken sladd som går till vad och därmed slippa leta igenom varenda sladd och
riskera att dra ut någon sladd till Eas datorn där han sitter och jobbar med någonting.

Så, nu ska det vikas tvätt! Sedan ska vi promenara!

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback