Brottsutredning

Igår var jag hemlig agent med kameran i högsta hugg.
Började med att jag bara tyckte att en man som gick runt nere vid vägen betedde
sig lite underligt och slutade med att han greps med handbojor och allt!
Så efter detta funderar jag på om jag kanske ska bli hemlig agent?
Lite som Fi, med lite C4 i handväskan och ett gevär i bakfickan.

Nej, men kriminaltekniker skulle jag ju verkligen vilja bli, men då ska man läsa
till polis först och det får jag ju inte eftersom jag har hjärt och lungopererats.
Och då spelar det ingen roll att man har bra kondition och klarar allt annat för
polishögskolan har monopol på sin utbildning och jag har ett papper med information
om att jag opererat både hjärta och lungor.

Men jag tror faktiskt jag skulle bli en riktigt bra kriminaltekniker.
Tror inte det finnsnågon så bra erfarenhet som att ha arbetat med kriminella,
missbrukare mm kombinerat med teoretiska och praktiska kunskaper som lärs
ut i Uppsala vid kriminaltekniska roteln.

Här kommer iaf bilderna från min lilla "utredning".



Mannen var påverkad stod det senare på polisens hemsida och tydligen hade han
inte snott bilen, utan kört dit den på tre hjul och sedan tappat nycklarna och därav
"gjort inbrott" i sin egen bil. Smart kille det där!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback