En trött lördag

Jaha, igår var det ju då invigning av OS i London.
En del av underhållningen fattade jag verkligen ingenting utav,
men så brukar det ju vara vid de flesta större evenemangen.
Men det var iaf en bra invigning och det blev bara roligare då
jag låg och läste och skrev kommentarer på facebook som..

"Man ser att det är grekland som går först.
Kolla killen med tiggarskålen längst fram"
Hasse Brontén

"Sett hela os-invigningen nu.
Bara det inte händer något nu så att de måste börja om från början"

"Borde inte inmarschen gå fortare.
Trots allt världens mest framgångsrika idrottare som gör entré?"



Efter att elden var tänd och allt var slut låg jag dock fortfarande klarvaken.
Jag vred och vände på mig, kastade på och av täcket, men kunde inte sova.
Jag väckte Eas säkert 5-6 gånger och bad honom pilla mig i håret tills jag
somna och liknande. Men det slutade med att han räffsade igenom mitt hår
2 gånger innan han somnade med fingrarna inlindandes i mitt nackhår.

Omkring kl 3 så lyckades jag iaf att somna till sist och sov fram till ca 9 idag.
Det är konstigt hur de 6 timmar man vanligen nöjer sig med att ha sovit helt
plötsligt kan kännas som att de hade behövts minst det dubbla.
Men, det var bara att göra det bästa av dagen och kravla sig upp!

Dock har det inte blivit så mycket gjort (Det säger jag ju för fan jämt och ändå är massor fixat?!)
Eas och jag har plockat ihop böckerna i bokhyllorna och kollat hur det ser ut
under tapeten som ska rivas ner nästa vecka. Vilket verkade vara endast ett lager
med tapet och ganska så lätt att ta bort. Så nu håller vi tummarna för det!

Eftersom det varit sådan tryckande värme så har vi bara varit ute en stund med William.
Vi satte oss och läste varsin bok/tidning innan det kom kalla vindar och blev lite kyligt.
Inte för att de kalla vindarna inte behövdes, för det behövs lite kyla och en regnig dag,
men det kunde väl ha väntat tills vi hade läst klart och gått in?
Men, regnet verkar inte komma och om det kommer hoppas jag det blir en riktig tråkdag
med tandläkarväder för att sedan morgonen efter återgå till 25 grader och sol :)

Nu sitter jag med huvudvärk (troligen pga vädret och att jag dricker för lite) och funderar
på om jag ska ge mig ann mnt kaotiska sänglåda. Jag vet ju innerst inne att det bara tar
några minuter, men det är ju bara det att det är så segt att komma igång!

Nej, jag får lyfta häcken ur denna soffan och rensa lådan, det går ju ganska fort trots allt!

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback