Första semesterveckan slut

Sol, sol, sol! Precis som jag vill ha det.
Igår var det lite mulet och småregn under kvällen och det gjorde att man
utan dåligt samvete kan sitta inne och spela lite, måla, pyssla och sådant
som man inte riktigt kan göra ute i den 30 gradiga värmen.
Idag är det inga 30 grader, men fint nog för att kunna vara ute lite.

Än så länge idag har jag iaf hunnit prata med elektriker som har varit
här och kollat på arbetet som han ska komma tillbaka på fredag och göra.
Jag har även hunnit ringa till utbildningsadministratören och fått mina
studieplan skickad samt kontaktat målaren om att han gärna får komma
och börja tidigare än den 15e augusti. Givetvis visste han inte om det finns
någon chans att komma tidigare, men nu vet han iaf att han bara kan ringa
och höra med oss så kan de komma och göra något av sina arbeten.

Det skulle vara väldigt skönt om de kunde börja någon dag tidigare.
Eftersom Eas syskon med respektive kommer den 17-19 augusti så skulle
det vara väldigt skönt om de hade blivit klara så att vi slipper att ha gäster
mitt i renoveringskaoset.

Men, nu har första semesterveckan passerat och jag hoppas det fortsätter
vara soligt och fint nu när mamma och pappa kommer i veckan och när
jag ska upp till gammalemoster Ingrid om en vecka.

Idag ska jag försöka att få lite småsaker gjort innan jag ska till läkaren kl 15:30.
Är lite nervös inför läkarbesöket och vill bara ha det avklarat..

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback