Då var midsommarhelgen över

Ja, då har midsommarhelgen passerat och lite till.
Hade en tanke på att lägga upp bilder från midsommar tills jag
kom på att jag ju inte har några bilder från firandet i huvud taget.

Vi var iaf hemma i Josefins föräldrars hus och firade med plockmat,
drinkar och en jordgubbstårta med lemoncurd (tror jag iaf det var).
Vädret som hade varit regnigt och blåsigt blev lagom till vi kom fram
vindstilla, soligt och brännande varmt!

De flesta hade tagit med sig badkläder, men det var bara Ralle och
Chow som ville hoppa ner i den endast 24 grader varma hottuben.
Visserligen försökte Eas att få upp graderna med några kastruller
kokhett vatten, men jag tror killarna tröttnade innan han lyckat något vidare.

Det blev massa snack om allt mellan himmel och jord.
Det som kring bordet började som en seriös diskussion om olika senarion av
krigsstarter avslutades med prat om lavemang vid busshållsplatsen hem.
Bussresan var ju iofs en upplevelse det också.
Med ca 50 personer mer än bussen egentligen rymde och ungefär lika många
km/h extra på gasen så tog vi oss fram snabbt genom stan.

En liten promenad hemåt och sedan låg Eas och jag och tittade på tv en
stund innan vi lyckades somna och sov framåt 11:30 vilket inte är vanligt.




Lördagen blev en massa småsaker gjorda med allt från drapperi
som syddes och sattes upp, byxor som syddes till Sofi och
hobbyrummet som rensades ur. Så nu finns det en väska med byxor
och broscher väntandes på Sofi, ett drapperi i garderoben vid kattlådan
för att dölja alla verktygslådor och annat som ligger där samt en kartong
fylld med saker som inom en snar framtid ska läggas upp på tradera.




Söndagen däremot var inte det minsta produktiv.
Visserligen bytte vi sängkläder, men det var nog också allt.
Jag kände mig trött, seg och allmänt uttråkad. Inte blev det bättre av att det regnade
hela dagen och det var så mörkt att jag sedan kl 12:00 trodde att klockan var 21:00
och jag väntade på att det skulle börja någon bra söndagskvällsfilm så jag fick sova.


/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback