Vårstäd!

Nu har det hunnit gå en vecka sedan jag senast skrev ojojoj.
Har hunnit ha mamma och pappa på besök, varit på inspelning med Gabba Gabba,
blivit vice ordförande i Styrelsen för Brf Odlaren och påbörjat vårstädandet.

Idag har jag tex fått vaktis att fixa mina fönster, handlat en doppresent,
putsat fönsterna och fixnat EKG och de sista proverna till vårdcentralen.
De hittar ingenting allvarligt som är fel på mig utan tror det kan röra sig
om antingen luftrörskatarr eller ansträngningsastma. Får helt enkelt se om
det kommer att gå över eller om jag får gå på den undersökning som jag
kommer att kallas till i nästa månad. Hoppas det är över då.
Det är ju egentligen inget jag lider direkt av förutom när jag springer då jag inte
får någon luft och att jag knappt hinner ansträng mig innan jag flåsar.

Mina fönster är nu rena och fina (kan dock behövas finlira eftersom jag putsade sista
i solnedgången då inte ljuset var optimalt ^^). Ska köpa lite lister till fönsterna för att
minska ytterligare på ljuden utifrån. Kommer snart vara knäpp tyst trots vi bor vid en
av de största vägarna inne i stan :P

Så i morgon blir det besök av elektriker från Bravida och TotalEl för att få prisförslag
på att fixa i badrummet med lampor och även eventuellt i köket så att det blir snyggt.
Hoppas inte att de tar alltför  mycket av mina pengar och att de kan fixa det ganska snart.
Mellan dessa två företags besök hosmig så ska jag handla listerna till fönsterna, sätta dem
på plats och slå in doppresenten lite fint.

Funderar även på att kanske plantera om och även så lite frön under morgondagen.
Få se vad jag har lust med och hinner med helt enkelt :)
Nu ska jag iaf spela en stund och sedan få hjälp av Eas att kolla vad en mystisk sladd
i sovrummet egentligen tar vägen :O ;P


/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback