Cystor och annat skit

Jaha, då vaknade jag i morse med världens magknip.
Tänkte att det kanske var lite magsjuka eller liknande, men det var det inte!
Blev en sväng in till KK akut där det konstaterades att jag har en cysta på min
högra äggstock som är ca 5 cm i diameter, ungefär som en clementin.
Den såg ut att vara helt ofarlig och hade jämna fina kanter och var vätskefylld,
så det är ju ett bra tecken, men den gör ju inte mindre ont för det.
Jag har troligen en benign enrummig cysta med slät, tunn cystvägg som kommer
attförsvinn av sig självt. Men jag ska ändå få tid för uppföljning med ultaljud om ca 4 veckor.

Så större delen av min dag har gått till att flärka upp benen i gynstolar och
sedan försöka att ta det lugnt och vila hemma med denna jäkla smärta.


Tänkte att jag iaf kan skriva ut lite papper och annat vettigt när jag ändå bara sitter
i sängen och glor.



 
/Zázzi

Kommentarer
Postat av: Isabell

Uscha! Krya på dig gumms!

2012-11-22 @ 19:33:00


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback