Rensa väskan

Det är få människor som inser vilket projekt det är, i mitt liv, att bara göra
en så vardaglig sak som rensa en handväska.

Den är ju inte så stor tänker ni - men då tänker ni fel, den är i den större klassen!
Så mycket rymmer den inte tänker ni - men då har ni fel igen, den är oändlig till yta.
Jamen, så mycket samlar man inte på sig - nu är ni helt fel ute!

I min väska finns tamponger, småmynt, pennor, plåster, nagellack, busskort, plånbok,
almanacka, anteckningbok, mobil, tuggummi, läppstift, läppglans, försvarets hudsalva,
gamla skraplotter, nycklar, bokningsnyckel till tvättstugan, kamera, laddare, en sked,
handkräm, hårnålar, gummiband, ögonskugga, mascara, touchscreen-penna, pannband,
vantar, dagbok, almanackan från 2012, skruvmejsel, presentkort, garantikvitton, reflex,
omläggningsmaterial för mina ärr, pincetter, papper från facket, lönespecifikationer,
brev som ska postas, tandstickor och en massa papper.



Så nu ska jag hoppa in i duschen efter att ha rensat ut det värsta och sedan
tar jag och slänger så mycket jag kan av alla sakerna innan det blir pannkakor!

/Zázzi

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback